Latest Comments

In response to: Libertatea de exprimare și umorul, victime colaterale ale știrilor false în online. Cui îi pasă?

Comment from: nicu [Visitor]

”Se pare că” ? Pe baza asta să ne lansăm în commentarii? așa începe o știre bună nu ”fake” ?
Opinez: ce face FB cu algoritmii lui e treaba lui. Eu am telecomanda și dacă nu-mi convine (și nu mi-a convenit niciodată FB) mai sunt situri care respectă principiile libertății. Ce-ați vrea de la MZ , un ins care își cîștigă banii facînd mass-surveillance?

11/08/17 @ 14:06

In response to: Libertatea de exprimare și umorul, victime colaterale ale știrilor false în online. Cui îi pasă?

Comment from: [Member]

Cand business-ul ala este dominant pe o piata este o cu totul alta discutie. De aceea trebuie sa discutam daca Google sau Facebook au dreptul de a decide ce informatie primim si sa excluda o parte din ele. Motivatiile excluderii sunt diverse, iar stirile false nu sunt decat unul din cele mai noi motive.

08/08/17 @ 15:11

In response to: Libertatea de exprimare și umorul, victime colaterale ale știrilor false în online. Cui îi pasă?

Comment from: mihai [Visitor]

Trebuie mentionat ca nu e deloc evident ca materialele Times New Roman sunt “umoristice, nereale". Cu ocazia cutremurului din Haiti din 2010, o “stire” TNR privind o presupusa confuzie facuta de armata romana intre Haiti si Tahiti a nimerit pe fluxurile internationale de stiri.

08/08/17 @ 14:39

In response to: Libertatea de exprimare și umorul, victime colaterale ale știrilor false în online. Cui îi pasă?

Comment from: Jay [Visitor]

Succint: de regula, pe plan subiectiv, cand interdictia vine din partea unei autoritati formale (gen guverne), indiferent tipul de restrictie, ea este resimtita ca imperativa, mai frustrant, deci reactia devine automat critica, chiar daca sensul restrictiei este in fond corect si legitim. Cand insa restrictia vine din partea unei persoane/entitati private, aceasta este asociata cu optiunea si informalul. “Asa vrea el, e businessul lui, pot sa ma conformez sau sa renunt". Sigur, e de discutat….

08/08/17 @ 13:45

In response to: FAQ - returnarea produselor în comerțul electronic

Comment from: Filip Alexandru [Visitor]  

Am returnat un card microSD care s-a defectat in garantie si mi-au rambursat doar valoarea cardului, fara costul initial al livrarii produsului catre mine. Este normal? In fond, si costul livrarii a intrat in costul total al cardului.

24/07/17 @ 11:34

In response to: CNP-ul nu trebuie cerut de magazinele online

Comment from: Racolta Adrian [Visitor]  
5 stars

Dar daca mi l-a furat deja cineva de pe un site ce as putea sa fac ?

18/07/17 @ 13:02

In response to: Cum se încearcă reglementarea Uber, Airbnb, Indiegogo si ce mai pica

Comment from: Cosmin [Visitor]

Din perspectiva statului roman: 1. pierde bani din taxe (foarte multi bani); 2. pierde controlul de reglementare prin autorizatii;
Iar cum pmdv e ca statul roman trebuie sa moara. Nu ma mai intereseaza soarta statului si nici a cetatenilor care se simt parte din stat.

Din perspectiva cetatenului care nu asteapta nimic de la stat. Dereglementarea inseamna libertate.
Libertatea de a face taximetri daca vreau sa fac taximetrie fara sa fiu limitat de autorizatii si alte piedici birocratice.
Libertatea de a presta orice munca fara sa fiu obligat de stat sa trec prin institutiile lui birocratice pentru a obtine o diploma fara de care nu pot de ex. sa practic avocatura.

Va castiga tabara cu influenta cea mai mare. Sper ca a doua desi nu cred.

21/04/17 @ 14:13

In response to: Noua legislatie privind semnatura electronica intra in vigoare azi, 1 iulie 2016

Comment from: [Member]

Sunt 2 directii:
- obtineti un raspuns negativ in scris, si atacati raspunsul in instanta (probabil contencios administrativ sau civil)
- faceti plangeri catre Comisia Europeana (poate merge prin sistemul Solvit - http://ec.europa.eu/solvit/index_ro.htm) sau catre MCSI, care este autoritatea competenta in domeniul semnaturii electronice

21/04/17 @ 13:40

In response to: Cum se încearcă reglementarea Uber, Airbnb, Indiegogo si ce mai pica

Comment from: Alin Codrescu [Visitor]

Cam tot ce atinge statul e corupt de politica - in cazul asta e un lobby al industriilor afectate de concurenta, hotelierii si taximetristii care in loc sa performeze vor sa omoare concurenta si dau telefoane la amicii lor din partid… O tara libera apare cand majoritatea intelege ca statul e o masina de confiscat bani cu care trebuie sa lupti altfel iti pierzi drepturile si banii.

21/04/17 @ 11:33

In response to: Cum se încearcă reglementarea Uber, Airbnb, Indiegogo si ce mai pica

Comment from: adib [Visitor]

@ Bogdan M:

*la Uber e simplu - totul e fiscalizat, interesul este sa existe bani negrii pentru patroni / soferi.

*Airbnb - de ce sa ma cazez la o unitate unde pot lasa si un feedback cind pot la ceva de stat care sa ma jupoaie pentru servicii proaste

*Indiegogo - bancile cum ar mai trai fara dobinda nerusinata (in Romania) pe care o practica la creditele acordate

*car2go - vezi aceeasi problema ca la Uber

*freelancer.com - o gramada de cabinete notariale traiesc de pe urma autentificarilor ce trebuiesc facute la traduceri.. oare ce fata a unni fost presentinte are cabinet notarial :)))

De booking nu s-au luat ?

21/04/17 @ 09:42

In response to: Noua legislatie privind semnatura electronica intra in vigoare azi, 1 iulie 2016

Comment from: Adrian T [Visitor]

Domnule Bogdan Manolea imi puteti raspunde la intrebarea ce masuri pot lua daca autoritatile statului refuza din diferite motive sa accepte documente semnate electronic?
Cui sa ma adresez?
Desi se fac progrese privind semnatura electronica in tarile civilizare la noi inca se cer originale sau copii legalizate. Pai ce faci cand stai in alta tara si nu le poti trimite asa usor?
De exemplu, la schimbarea unui buletin expirat:
http://depabd.mai.gov.ro/documente_necesare.html

20/04/17 @ 17:00

In response to: Cum se încearcă reglementarea Uber, Airbnb, Indiegogo si ce mai pica

Comment from: Eugen [Visitor]

Știm toți ce se va întâmpla. După ce onjn și-a atribuit discreționar puterea de a ordona furnizorilor de internet sa blocheze accesul spre o ‘listă neagră’ făcută de respectivul oficiu, fără a se trece (cum cred că ar fi fost normal) printr-un procedeu legal, măcar să se facă prin o hotărâre a instanței… acum a venit rândul deputaților și senatorilor de a-și aroga dreptul de a face și ei liste negre pe care să le bage pe gâtul furnizorilor de internet. Soluția, la prima vedere, e simplă, VPN sau, mai simplu, schimbarea DNS din cele standard oferite de ISP într-unele mai…libere, gen 8.8.8.8 și 8.8.4.4 de la Google, plus zecile de alte ‘combinații’ :) de astfel de IP-uri oferite de diverse firme.
De ce trebuie să fie România întotdeauna moțul din frunte? Hai că de procese și legi împotriva Uber am mai auzit, însă restul sunt o surpriză… Ba chiar de taskrabbit si vizeat recunosc sincer că habar n-aveam.
Urmând logica ‘conducătorilor’ probabil urmează ca și Google/Bing/Yahoo să ceară autorizație din România pentru a putea afișa rezultatele căutărilor gen ‘cazare ieftină’, ‘electrician auto’ etc.

20/04/17 @ 14:53

In response to: Cum se încearcă reglementarea Uber, Airbnb, Indiegogo si ce mai pica

Comment from: Harald [Visitor]

Vrem reglementare ca scop în sine, fenomen întâlnit și în alte state, chiar dacă nu la amploarea din România.

Nu contează că acum reglementăm într-un fel, iar peste 5 ani desființăm reglementarea respectivă sau reglementăm exact invers. Important e că nevoia bolnavă de a reglementa, de a impune sancțiuni și restricții pentru alții, a fost tot timpul satisfăcută.

În esență e treabă de psihologi, obsesia asta pentru reglementare.

20/04/17 @ 14:39

In response to: CFR crede ca are monopol pe mersul trenurilor. Si pe net!

Comment from: Dan [Visitor]

Salut. Am incercat si eu o aplicatie care ofera rutele trenurilor. Incercati-o si spuneti-mi parerea.
link http://www.mersul-trenurilor.net

31/03/17 @ 09:16

In response to: Despre drepturile consumatorului in comertul online

Comment from: Zancescu Popa Daniela [Visitor]  

Buna seara!
Am comandat la inceputul lunii februarie , doua rochii, pe sit-ul DeClub, cu sediul in Bucuresti. Am primit rochiile pe 16 februarie ,am achitat contravaloarea produselor 161lei.
Din pacate calitatea produselor era inferioara, am sunat si am fost sfatuita sa fac retur.
Am completat formularul de retur, am primit confirmarea si apoi am chemat curierul , am platit 22 lei, contravaloarea returului.
Am sunat la cateva zile sa vad daca au primit produsele si sa intreb in cat timp o sa-mi primesc banii.
Am primit raspuns, in 14 zile.
Pana pe data de 16 martie nu am primit banii.
Am facut sesizare si la serviciul reclamatii a sit-ului , am primit raspuns ,ca problema se rezolva ….dar din pacate nu s-a rezolvat nimic!!!!!
Rog frumos o rezolvare!
Multumesc anticipat!

16/03/17 @ 19:43

In response to: Despre drepturile consumatorului in comertul online

Comment from: Culda [Visitor]  

Buna ziua,
Am facut o comanda online la SportsDirect in UK iar dupa primirea pachetului am returnat un produs (nu era ceea ce vroiam). Acum ei imi spun ca nu au primit pachetul ramburs desi oficiul postal din UK mi-a prezentat dovada (nume si semnatutura)cum ca a ridicat pachetul. L-am prezentat dovada si ei mi-au scris ca exista acea persoana la ei in firma dar ca ridica multe pachete care se scaneaza apoi iar al meu nefiind scanat inseamna ca nu l-au primit si ca trebuie sa ma cert cu posta. As vrea sa fac o plangere la ei si nu stiu unde. Daca ma putet ajuta… suma este de 300eur
multumesc

15/02/17 @ 14:59

In response to: Despre drepturile consumatorului in comertul online

Comment from: Bogdan [Visitor]  

Buna ziua!As dori,daca se poate,sa va cer un sfat.Am comandat un produs de pe un site din strainate(Franta),am platit prin PayPal(am si factura care sa ateste acest lucru)si tot nu am primit comanda(mentionez ca au trecut trecut 5 luni de atunci).Le-am dat o gramada de mesaje,mi s-a comunicat ca problema se va rezolva,dar tot nu am primit nimic.Cum sa actionez in aceasta situatie?Ce as putea face?Nu ma descurc si am nevoie de cateva sfaturi.Multumesc.

29/01/17 @ 15:16

In response to: Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?

Comment from: Andrei [Visitor]  

eu am cumparat o sticla de Cristal cu 292ron azi si daca nu eram eu azi sa le spun erau blana oameni ca habar nu aveau de problema existenta.
Iam anuntat si sec miau spus mersi :) pai mersi mersi da comanda o vor valida. Firme mari in toata tara care umfla preturile si pe care ii ajuti de gauri de 2-3000 euro zis mersi.
oricum daca nu vine comanda la protectia consumatorului merg. Ca acel mersi cu scarab nu tine de sete:)

12/01/17 @ 18:18

In response to: Drept de autor, texte copiate si SEO

Comment from: Cristian [Visitor]  

1.Cineva a construit un WEBSITE in care diferiti autori sa posteze diverse material. Prin “material” se intelege: articole, imagini, buletine, produse software si altele.
2. Acel cineva a construit si intretine sit-ul dar el nu este autor de continut.
3. A definit intr-o fraza o politica de copyright de protejare la reproducere, copier, preluare si publicare in alte parti pe Internet sau pe hartie a oricaror “materiale". Aceasta interdictie este valabila chiar pentru autorii materialelor care au pierdut orice drept asupra lor.
4. Nu exista nici un contract, nu se plateste nici un ban pentru materialele publicate.
5. Prin simpla declarative ca sit-ul [nume].ro este protejat prin copyright a devenit proprietarul a zeci chiar sute de “matreiale” iar autorii nu mai au nici un drept.
6. Intervine si ameninta orice autor care doreste sa-si faca publica lucrarea si in alta parte dupa ce s-a publicat in sit-ul sau.
7. Este corecta acesta maniera de lucru?

07/01/17 @ 17:41

In response to: Despre garantii in contractele cu consumatorii

Comment from: Lumi [Visitor]
4 stars

Am achizitionat on-line de la PC Garage un telefon marca Smartphone HTC One E9+, Octa Core, 32GB, 3GB RAM, Dual SIM, 4G, Meteor Gray [EM132281].
Dupa trei saptamani l-am expediat impreuna cu toate accesorile acestuia la sediul PC Garage, - departamentul service, reclamand faptul ca nu se mai incarca.Am fost apelata de o angajata a soc. PC Garage, care imi reclama faptul ca seria de pe certificatul de garantie nu corespunde cu IMEI-ul telefonului si ma acuza ca le-am trimis un alt telefon spre reparare. I-am explicat ca telefonul primit este acela pe care l-am trimis spre reparatie si ca certificatul de garantie era in colet inafara ambalajului original.
Apoi am primit un e-mail de la angajatii servisului PC Garage prin care ma instiintau de faptul ca defectiunea nu poate fi acoperita de garantie deoarece telefonul nu se mai incarca din cauza folosirii neadecvate precum si faptul ca carcasa telefonului este deformata, lucru total neadevarat. Am folosit acest telefon 3 saptamani, avand husa de protectie, nefiind scapat sau bruscalizat in nici un fel, nuprezentand zgarieturi sau urme de alte socuri.
Astfel fiindu-mi solicitata remedierea telefonului numai in regim postgarantie si implica un cost de reparatie estimativ de 1249 lei + T.V.A. care presupune inlocuire display+touchscreen, placa de baza, carcasa.
Nu inteleg de ce ar trebui inlocuite carcasa, display-ul si touchscreen-ul atata timp cat ele erau perfect functionale? Placa de baza nu avea cum sa se strice din vina mea, atata timp cat nu a avut socuri mecanice!
Regret ca nu am descoperit anterior achizitiei toate comentariile negative despre cum isi trateaza PC Garage clientii cand solicita reparatie in garantie!!
Rusine PC GARAGE!

19/12/16 @ 11:05
Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

  XML Feeds

Search

August 2017
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Multumesc

V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
De azi va permit sa imi lasati un multumesc
powered by b2evolution free blog software