« 3 evenimente de la sfarsitul veriiNe pasa de libertatea Internetului? »

Stimati infractori...

21/06/12

  13:15:37, by Bogdan, 382 words  
Categories: Legislatie, Retentia datelor, Viata privata

Stimati infractori...

Stimati infractori,
Dragi profesionisti (avocati, medici, psihologi, jurnalisti etc.) ce trebuie sa pastrati confidentialitatea convorbirilor cu clientii,
Mult-respectati soti/sotii ce aveti amante/amanti (sau invers),
Inexistenti avertizori de integritate (a.k.a whistleblowers),
Onorat public interesat de viata voastra privata din motive ce va privesc numai pe voi,

De astazi intrati cu totii, la gramada, intr-o categorie unica - cea a cetatenilor a caror viata privata nu conteaza. Toate datele de trafic vor fi colectate in mod obligatoriu de catre operatorul vostru de telefonie sau Internet conform legii 82/2012 pentru pastrarea datelor de trafic. Nu conteaza ca ati facut sau nu o infractiune, ci important este ca veti putea face una. Fie ea si distrugere, care prin noua lege a devenit o infractiune grava. Si care poate fi dovedita prin pastrarea datelor de trafic, daca nu v-ati dat seama pina acum.

Evident ca solutia ideala ar fi sa acceptati aceasta noua situatie. La fel ca si dragii nostru politicieni pentru care drepturile constitutionale si o decizie a Curtii Constitutionale sunt niste palavre, dar amenintarea unei amenzi din partea Comisiei Europene este o pedeapsa de neacceptat. Sa facem sluj. Sa nu gandim.

Pentru cei citiva interesati si de alternative, exista solutii pentru ca ne aflam in fata unei legi proaste si, in cea mai mare masura, inutile:

- se poate contesta legea la Curtea Constitutionala, se poate contesta directiva (care oricum este in proces de revizuire). Trebuie nervi, cap si insistenta. Dar se poate. (si este evident cea mai buna solutie)

- putem sa ne intoarcem la mijloacele traditionale de comunicare, care pastreaza confidentialitatea inerenta a comuncarii: de la porumbei voiajori si semne de focuri pe dealuri pina telefoanele publice sau clasica scrisoare anonima

- nu mai folositi solutiile de telefonie ale operatorilor romani, ci treceti pe serviciile VoIP ale Skype sau alti operatori din SUA - legea nu li se aplica si lor. Oricum, iesiti si mai ieftin.

- nu folositi o adresa de email de la RDS, Romtelecom sau UPC (unde exista obligatia de pastrarea a datelor de trafic legate de email). Folositi in schimb Gmail, Yahoo sau Hotmail - oricum merg mai bine si sunt mai sigure. Si nici celor din urma nu li se aplica legea romana. Si mai sunt si in cloud.

- invatati ce inseamna criptare, PGP, Truecrypt, servere si servicii de tip Proxy sau ToR.

Sa fiti sanatosi!

21 comments

User ratings
5 star:
 
(4)
4 star:
 
(1)
3 star:
 
(0)
2 star:
 
(0)
1 star:
 
(0)
5 ratings
Average user rating:
4.8 stars
(4.8)
Comment from: Calin [Visitor]

Eu oricum folosesc Gmail pentru toata corespondenta de acum 6-7 ani… dar oricum consider legea asta un mare pas inapoi pentru noi.

21/06/12 @ 14:39
Comment from: CSSensei [Visitor]
5 stars

Inca un motiv pe lista celor ce te determina sa pleci din tara asta…

21/06/12 @ 14:42
Comment from: Bogdan [Visitor]
5 stars

Si cine ar trebui sa faca aceasta contestatie?

21/06/12 @ 14:58
Comment from: raul [Visitor]
5 stars

VPN ftw. Pretul serviciilor a scazut f mult, si necesitatea a crescut la fel de mult :)

21/06/12 @ 15:39
Comment from: jani [Visitor]

Poti clarifica ce inseamna ‘date de trafic’? Exista confuzia si mai demult in cazul altor (aceleiasi??) legi similare daca inseamna toate datele transmise sau ‘doar’ adresele de email, IPurile, numerele de telefon contactate. Chiar daca varianta a doua e mai putin intrusiva si nu ar deranja la fel de multi oameni ar merita specificat.

21/06/12 @ 20:14
Comment from: root [Visitor]
5 stars

se poate contesta legea la Curtea Constitutionala,
–> cum se contesta, unde semnez ?
se poate contesta directiva.
–> cea mai buna solutie.
(Rick Falkvinge)
“The Data Retention Directive was _the_ direct trigger for formation of the first Pirate Party. Check its adoption date (December 14, 2005) vs. the registration date of the domain piratpartiet.se (December 16, 2005).”

Tot in domeniul de privacy si Internet a fost un interviu foarte bun hostat de Assange cu
Andy Müller-Maguhn (member of the German hacker association Chaos Computer Club)
Jeremy Zimmerman (co-founder of cyber freedoms group La Quadrature du Net)
Jacob Appelbaum (independent computer security researcher and hacker) si developer la TorProject.

Ce s-a intamplat dupa interviu a fost la fel de interesant:
http://www.youtube.com/watch?v=6MS_RWcJZ74

e disponibil for free pe
http://assange.rt.com/cypher-punks-episode-eight-pt1/

22/06/12 @ 08:58
Comment from: [Member]

@jani - Datele de trafic care sunt stocate sunt mentionate in lege. Nu vorbim de continutul comunicarilor (si eu am zis lucrul asta ori de cite ori am avut ocazia).

22/06/12 @ 11:51
Comment from: Andrici Cezar [Visitor]  
4 stars

Puteti sa-mi spuneti daca influenteaza pirateria? Adica ei vor sti ca am downloadat 50 de GB, dar nu vor stii ce e inauntru? Ceva de genu?

22/06/12 @ 12:43
Comment from: Cristian [Visitor]

@Andrici Cezar: pe scurt, AR TREBUI SA NU. :-)

Desi sintagma “tipul de comunicare” din Art.3 al.1, lit. d poate insemna protocol de comunicare si atunci aflam ca “faptasul a initiat un apel de tip torrent", Art.7 care vrea sa defineasca ce date se retin pentru identificarea tipului de comunicare, pomeneste doar de posta electronica si telefonie prin internet.

Asta nu inseamna ca nu va fi nevoie sau cerere si lobby la un moment dat. Chiar sunt curios si eu. Alte opinii?

22/06/12 @ 22:22
Comment from: Nebulus [Visitor]

Eu nu reusesc sa inteleg cum o sa reuseasca sa stocheze informatii de tipul “adresa de posta electronica” (sursa si destinatie). De exmplu, in cazul folosirii unui serviciu de web-mail, determinarea adreselor presupune si inspectia continutului pachetelor si decriptare, prima fiind interzisa in mod expres chiar de legea in cauza…

24/06/12 @ 02:18
Comment from: [Member]

@Nebulus - eu cred ca vor stoca doar pentru adresele de email administrate de catre ISP - vezi si ref mea de mai sus.

@Cristian - este clar ca pentru Internet singurele tipuri de comunicare acceptate sunt cele prevazute expres la art 7, altele nu pot sa fie.
In plus din def. infractiunii grave, eu nu vad cum sa intre cele legate de incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala.

24/06/12 @ 15:41
Comment from: Bakó Rozi [Visitor]

Prezumția de vinovăție…

24/06/12 @ 15:57
Comment from: Sorin [Visitor]  

Continutul nu cred ca o sa fie stocat.
Tocmai pentru ca nu vorbim de cateva MB de persoana pe zi.
Se poate ajunge chiar la sute de GB pe luna in unele cazuri (prea mult youtube de exemplu).
Furnizorii de internet nu ar avea unde sa stocheze asa mult trafic.
Din ce am inteles, se stocheaza protocolul, cantitatea, sursa si destinatia, impreuna cu ora/minut/secunda.

30/06/12 @ 13:41
Comment from: iririnuca [Visitor]

skype-ul nu e asa de sigur, si ala stocheaza ceva date.

03/07/12 @ 08:12
Comment from: Adrian [Visitor]

Am inteles ideea si sunt de acord cu ea. A-ti pune insa datele (email, fisiere, etc) in cloud (i.e Google, Facebook, servicii Voip) e insa acelasi lucru. Si nu sunt de acord cu concluzia care o tragi. Ea nu ofera o solutie normala - cum ar fi angajarea unei contestatii pe legislatia propusa. Aceasta idee fiind exprimata inainte in articol si nu in concluzie apare ca o solutie secundara la finalul articolului.

Chiar daca aceia (google, provideri VOIP, Yahoo, skype) nu sunt obligati prin lege sa retina informatiile de trafic - TOTI (absolut toti) o fac (si aici sunt sigur de informatii intrucat lucrez in domeniu). Hai sa vedem lucrurile si din cealalta perspectiva si sa ne gandim:
Chiar nu isi baga Gogle, Skype, Yahoo, etc nasul in informatiile noastre ?
Pt a vedea raspunsul cel putin la google si Yahoo e super simplu:
Cand cititi un email din interfata web priviti reclamele din jurul ferestrei si veti vedea cum “intamplator” ele sunt extrem de legate de orice se poate din email.
Desigur asta nu inseamna ca le si pastreaza veti spune si aici nu pot spune decat ca va inselati - nu aceasta e solutia. Solutia este impunerea legislativa a unor restrictii care sa penalizeze acesti provideri de servicii sa interfereze in orice fel cu datele clientilor.

In fine sunt multe de spus si articolul e altfel bun - nu vreau sa sune a critica comentariul meu.

03/07/12 @ 12:12
Comment from: erick [Visitor]

e ok daca folosesc cyber ghost? pot eluda isp? mentionez ca sunt pe RDS

08/07/12 @ 09:03
Comment from: Lidia [Visitor]

Nu mai conteaza ca ni se sdtocheaza datele, pentru ca multi dintre noi le postam pe internet pe anumite site-uri de socializare

20/07/12 @ 11:44
Comment from: [Member]

@erick - eu nu am zis asta. Mai citeste o data cu atentie formularea mea.

26/07/12 @ 12:10
Comment from: Dan [Visitor]

Imi place modul cum ai formulat tot acest articol :D Oricum , eu cred ca doar cei care au probleme serioase ar trebui sa se teama si sa ia masuri de precautie :) .

28/08/12 @ 15:44
Comment from: Rootus [Visitor]

@CSSensei

Deși sunt multe motive de a pleca acesta nu este unul dintre ele. Sunt mai multe țări mai cu apă caldă decât România care au această lege implementată.

25/09/12 @ 16:45
Comment from: io [Visitor]

La aia cu VoIP, skype esti funy … cum sa iesi mai ieftin cand pe langa serviciile skype (da, pentru a vorbi cu cineva care are telefon costa) nu sunt gratis … si pe langa serviciile skype ai nevoie de … surpriza … o linie de date. Sau abonament … care iarasi cam costa. Sau opeatori US. Ma si vad vorbind cu costica de pe abonamentul AT&T si zicand: bah, mai ieftin decat la vodafone!

28/09/12 @ 23:42


Form is loading...

Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

  XML Feeds

Search

December 2017
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Multumesc

V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
De azi va permit sa imi lasati un multumesc
multiblog platform