« Drepturile de Autor in Economia CunoasteriiEseuri despre tehnologie, creativitate, copyright si viitorul viitorului »

Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?

11/09/08

Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?

Liviu imi atrage atentia asupra unui caz in care un magazin de comert electronic a afisat un pret mai mic la un produs la care s-a facut comanda iar ulterior magazinul a refuzat sa onoreze comanda respectiva, invocind o eroare asupra pretului.
Cazul nu este nici primul si nici ultimul si vad ca apare tot mai des - si multe dintre magazine incearca sa refuze aceste comenzi.

Opinia mea (pe scurt - mai jos vine argumentatia) este ca magazinele trebuie sa onoreze comenzile primite si acceptate, chiar daca a fost afisat un pret gresit. Exista si o exceptie - pretul derizoriu.

1. Regula - magazinul plateste

Trebuie sa intelegem intai ca si o simpla pagina web cu un pret la un produs este o oferta comerciala clara. Iar clickul facut de client si apasarea butonului Plaseaza comanda e o acceptare a ofertei. Deci un contract. (vezi articolul mai vechi pentru argumentarea juridica) Deci contractul trebuie onorat la pretul din oferta.
Orice conditii contrare acestei norme imperative a legii sunt nule.

a) Se poate schimba pretul ?

Evident ca fiind vorba de un contract, partile au dreptul sa modifice orice element al contractului. Deci daca magazinul ajunge la un compromis cu cumparatorul, atunci sa le fie de bine amindurora.
Dar magazinul nu poate impune o schimbare a contractului. Acest lucru este clar atit din punctul de vedere al teoriei generale a contractelor, si este intarita de dispozitiile pentru protectia consumatorului - OG 21/1992 privind protectia consumatorului Art 10

Art. 10. - Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:

f) de a plăti, pentru produsele sau serviciile de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate, în prealabil; majorarea preţului stabilit iniţial este posibilă numai cu acordul consumatorului.

b. Dar daca acea comanda nu este confirmata ?

Legea romana cere ca orice comanda de pe site sa fie confirmata (art 9 alin 3 si 4) - explicate in articolul asta
Dar daca acel comerciant nu a trimis inca un email (sau alta metoda echivalenta) de confirmare si a descoperit eroarea si il notifica pe client ca nu se poate realiza contractul?
Din punctul meu de vedere, confirmarea acceptarii ofertei (care este o obligatie a comerciantului !) nu duce la anularea sau neincheierea contractului, ci doar la imposibilitatea probarii lui. (adica instrumentum probationis - suportul material care ar dovedi existenta acordului de vointa).
Mai prozaic explicat - exista contract, dar e aproape imposibil sa-l dovedesti.

2. Exceptia - pretul derizoriu (sau clientului i se prezuma reaua credinta)

Exceptia de la situatia de mai sus ne-o da art. 1303 Cod civil:

Art. 1303. Pretul vânzãrii trebuie sã fie serios si determinat de pãrti.

In doctrina (vezi F Deak, Tratat de drept civil) se explica ce inseamna pret serios ” adica sa nu fie derizoriu(infi,), atit de disproportionat in raport de valoarea lucrului.vindut incat sa nu existe pret, sa nu poate constitui obiectul obligatiei cumparatorului (…) Seriozitatea fiind o chestiune de fapt este lasata la aprecierea instantei.”

Si totusi, cum putem face diferenta intre un pret mic si unul derizoriu ?

Desi e clar ca nu exista nici o regula clara juridica (si nici nu trebuie sa fie), cred ca scopul acestei reglementari este de a nu lasa unii cumparatori de rea-intentie sa profite de greseli evidente. In cazul comertului electronic, cind preturile sunt niste intrari intr-o baza de date de cele mai multe ori neverificate de om, problema se pune mai acut.

Din punctul meu de vedere, un pret mic poate insemna si 50% sau mai putin din alt pret care il afiseaza alt magazin. Poate fi vorba de o oferta, de o lichidare de stoc, de un produs care trebuie sa fie vindut ca apare unul nou, etc.
In conditiile in care pretul afisat este de 10% sau mai mic decit un pret normal al acelui produs este clar un pret derizoriu, iar clientul nu poate beneficia de aceasta eroare, pretul fiind neserios, iar contractul de vinzare-cumparare nul.
Exemplul dat de Liviu, cu un laptop la un pret de 8 RON este relevant pentru un exemplu de pret derizoriu.

Opinia mea se bazeaza si pe comentarille si jurisprudenta franceza (vezi caz in care pretul era serios chiar daca era nu era 100 000 de Franci, ci 460 000
De altfel uitindu-ma pe un FAQ al Ministerului Francez de Interne si opinia Forum de Droit de L’internet remarca ca suntem pe aceeasi lungime de unda. (adica Am dreptate !:p), sistemul francez fiind practic identic cu cel romanesc - Atentie in dreptul anglo-saxon e exact invers in aceasta problema a erorii pretului!

Zice Forumul (trad. mea):

“Jurisprudenta a refuzat, in maniera constanta, sa anuleze vinzarea in cazul unei simple erori asupr avalorii unui produs. Tribunalele considera de fapt, in maniera restrictiva, ca o asemenea nulitatea nu ar putea fi retinuta decit daca eroarea de afisare face sa apara un pret derizoriu, astfel incat consumatorul nu poate sa pretinda ca acel pret chiar reflecta valoarea reala a bunului.”

« De manière constante, la jurisprudence refuse d’annuler la vente en cas de simple erreur sur la valeur d’un produit. Les tribunaux considèrent en effet, de manière restrictive, qu’une telle nullité ne pourra être retenue que si l’erreur d’affichage fait apparaître un prix dérisoire tel que le consommateur ne peut prétendre avoir pris ce prix pour la valeur réelle du bien ».

Oricum daca nu va intelegeti cu magazinul exista doar optiunea - instanta sau ANPC (daca sunteti consumator). Aici e poate vine interesanta discutia despre un mod alternativ de rezolvare a disputelor. Dar deja asta e alta poveste.

Trackback address for this post

Trackback URL (right click and copy shortcut/link location)

32 comments, 7 trackbacks

Comment from: Skippy [Visitor] Email
SkippyTeoretic e bine cum spui tu. Practic, văd două probleme.

Una este cum poate dovedi la o adică respectivul cumpărător că la momentul în care a făcut dat click a văzut un anumit preţ. În marea majoritate a cazurilor toate dovezile se află în interiorul unui sistem controlat de magazin. Pot exista dovezi dar cred că pot să le consider circumstanţiale, avînd în vedere lipsa de experţi acreditaţi în asemenea domenii în România, şi parţial şi lipsa de instruire a judecătorilor. Concret, cum poate dovedi cumpărătorul la ce preţ a dat click?

Evident, îi rămîne ca ultimă măsură de apărare posibilitatea să nu accepte noul preţ. Odată şi odată tot va ajunge să vadă o factură proformă sau să i se spună "atîta costă" (la ghişeu sau la primirea coletului) şi poate spune "nu".

Ceea ce ne aduce la a doua problemă. Un caz foarte similar pe care l-am remarcat pe un forum şi a cărui soluţionare de către ANPC susţine prima problemă.

Nu ai cum dovedi că pe site la un moment dat era un anumit preţ, deci singura reacţie posibilă rămîne să nu fii de acord cu preţul în momentul plăţii efective.
11/09/08 @ 16:36
Comment from: fLoreign [Visitor] Email
fLoreignRetailerii web mari (Amazon, Dell etc) s-au fript demult cu asta si au inclus in "contract" faptul ca nu sunt raspunzatori pentru erorile de listare pe web. Initial impactul era mic, insa de cand au aparut si forumuri pentru consumatori si "deals", aceeasi eroare de pret era invocata de mii sau zeci de mii de clienti, facand ca reactia magazinului online sa fie pe masura.

De regula, magazinul online nu onoreaza pretul, eventual ofera un gift card ca "recompensa" pentru deranj.

Un tip actual de price mistake il reprezinta cel in care apar cupoanele de discount: % discount mai mare decat cel prevazut, ori se aplica si la alte produse decat cele preconizate, ori (s-a intamplat acum zece zile la libraria online Borders cu un cupon intern - doar pt angajati - de 80%) clientii afla de cupoane care nu le erau destinate. In cazul erorii de la Borders, clientii au primit e-mail-uri cum ca le-au fost anulate comenzile, insa pentru unii a fost prea tarziu si le-au primit. Legal, magazinul nu poate sa mareasca unilateral valoarea comenzii. Poate cel mult sa ceara ori inapoierea coletului, ori acceptarea unei plati integrale (ori cu un discount mai mic). Totusi, magazinele incearca si intimidarea clientilor care au uzat de astfel de cupoane (a existat un astfel de caz la Staples, cu un cupon $50 off $50, bineinteles ca a cauzat pierderi serioase; companiile de carduri insa nu le-au dat dreptate; au dus intimidarea pana acolo incat sa implice companii de recuperatori, au pierdut, cred, in instanta).

Mai exista si categoria falselor erori. Cum aceasta categorie, price mistake, a intrat deja in folclorul colectiv, este folosit de unele companii ca o strategie de marketing. Ea functioneaza mai ales la acei clienti care nu cunosc bine pretul produsului, ori in situatiile in care pretul produsului se reduce, in urma uzurii morale.

A nu se confunda cu "clearance", pretul de lichidare de stoc.
11/09/08 @ 16:38
Comment from: bogdan [Member]
bogdanSkippy, Am discutat chestia asta la punctul b) Dar daca acea comanda nu este confirmata ?
Comerciantul este OBLIGAT (altfel ar trebui sa primeasca amenda) sa iti trimita confirmarea acceptarii ofertei.
Acest lucru se intampla (din experienta mea de shopper, dar si cf legii) fie printr-o pagina in care zice ceva de genul - am primit acceptarea dvs, fie printr-un email primit. In ambele cazuri ele trebuie printate. Astfel ai un inceput de dovada valabil.
Nu stiu ce documente a depus nenea la ANPC, dar interpretarea lor este eronata dp meu dv - nu este vorba de o comanda (adica nu le-a trimis un mail - mai Gigele da-mi 2 cuie), ci de o acceptare de oferta comerciala (adica a ales o oferta de pe site si a zis , da vreau un cirnat la 2 lei)

fLoreign, dupa cum explicat mai sus in sistemul romanesc nu ar merge o astfel de dispozitie contractuala, fiind nula, cf legii 365. La francezi e la fel. In SUA e alta mincare de peste.
11/09/08 @ 17:02
Comment from: fLoreign [Visitor] Email
fLoreign@skippy: ba poti sa dovedesti ce pret era oferit pe website: dai un printscreen. Eventual cauti in Google cache. ANPC are nevoie sa se puna la punct cu astea.
11/09/08 @ 17:34
Comment from: Skippy [Visitor] Email
SkippyDar pot la fel de bine falsifica un captură de ecran. Mi se pare o dovadă la fel de unilaterală ca şi a pretinde magazinului să păstreze dovada în sistemul lor. :)

@Bogdan, sînt de acord cu tine, m-a surprins aşadar decizia respectivă. Şi mai sînt cazuri pe forumuri, cazuri în care ANPC a greşit. Ori asta anulează însuşi rostul activităţii acestei instituţii. Bănuiesc că au multe cazuri şi personal insuficient care face greşeli sau pe care-l completează cu inspectori insuficient pregătiţi.
11/09/08 @ 17:55
Comment from: bogdan [Member]
bogdanSkippy, nimeni nu te obliga sa vii cu o proba de nerasturnat. In primul rind ca partea cealalta o poate recunoaste. Apoi o poti corobora cu altele - de ex. ceri la 2 martori sa se uite pe site sa vada daca si la ei oferta e la fel.
Ce naiba - e vorba de o cumparatura, nu de a cistiga milioane peste noapte!
BTW, cred ca daca falsifici o astfel de proba si o folosesti sa obtii efecte juridice, e infractiune.

No comment despre ANPC, nu stiu asa multe ca sa am o opinie serioasa.
11/09/08 @ 18:12
Comment from: Cristian [Visitor] Email
CristianEu am "patit" partea pozitiva a pretului gresit. Acum doi ani cei de la emag.ro au gresit un pret pe site la un tip de memorii Kingston (un sfert din pretul real). Am facut evident o comanda instant de 4 GB. La confirmarea telefonica a comenzii i-am spus consultantului de vanzari ca este foarte posibil ca pretul sa fie gresit si in acest caz sa ma informeze daca pretul se modifica substantial. Mi s-a raspuns ca atata vreme cat pretul este afisat pe site, acela este dar ca totusi o sa notifice mai departe. Am primit comanda peste doua saptamani fara probleme la pretul confirmat telefonic, memoria nefiind in stoc. A doua zi pretul a fost modificat la valoarea "normala". Deci se poate.
11/09/08 @ 18:33
Comment from: dt [Visitor]
dtDin cate stiu eu, legal pretul de vanzare trebuie sa fie mai mare decat cel de achizitie. Altfel e clar ca e o greseala.
11/09/08 @ 20:37
Comment from: Sakura [Visitor] Email
SakuraIn lumea civilizata pentru asemenea cazuri este o "firma" (nu stiu cum sa-i spun) acreditata care la cerere colecteaza si pastreaza probele de acest gen (printscreen s.a.) si ele sunt recunoscute de instanta. Acum cativa ani am citit undeva un articol ca este asteptata si in Romania acreditarea pentru aceasta activitate, pana atunci neexistand posibilitatea de a prezenta in instanta probe atat de volatile cum este de exemplu continutul unei pagini web la o anumita data. Dar timpul a trecut si n-am mai auzit nimic de asa ceva...
11/09/08 @ 21:12
Comment from: fLoreign [Visitor] Email
fLoreign@dt: pai spilul este tocmai asta: crezi ca acel comerciant iti va arata vreodata pretul de achizitie?
Tocmai legat de adaosul asta este o problema: in functie de produs si de comerciant, uneori la 50% reducere este inca in castig, sau poate chiar si la 80% e in castig, ori e in pierdere, dar este oferta promotionala, ca tu sa vii mai des pe acolo si sa cumperi si un laptop.
11/09/08 @ 23:41
Comment from: bogdan [Member]
bogdanDt,
Intr-adevar este o alta dispozitie prin dretul consumatorului, care zice ca nu ai voie sa vinzi in pierdere (pret de dumping).Dar acolo e vorba de intentie.

Sakura,
Exista si se numeste time-stamping sau marca temporala. Deocamdata eu nu stiu de vreo firma in Romania care sa ofere un astfel de serviciu.
12/09/08 @ 11:14
Comment from: md [Visitor]
md@bogdan: ANRCTI exercita atributiile de reglementare si supraveghere privind marca temporala. Acum un an de zile ma anuntau ca proiectul legii 451/2004 va fi supusa consultarii publice si va fi publicat pe site-ul lor. A trecut un an, eu inca astept.
Nicio firma din tara nu poate sa ofere un astfel de serviciu atata timp cat ANRCTI nu va deveni furnizorul unic de baza de timp.

Un astfel de serviciu ar fi mai mult decat util nu numai pentru comercianti cat pentru drepturile de autor ale celor ce publica pe Internet.
12/09/08 @ 19:59
Comment from: bogdan [Member]
bogdanMda, stiu de atributiile ANRCTI.
Cred ca te refereai la normele de aplicare ale legii 451. Ele au fost puse in discutie publica prin Februarie 2008, dar nu cred ca au fost inca adoptate de ANRCTI.

Furnizorul unic pe baza de timp ar trebui sa fie MCTI prin proiectul timp.mcti.ro (nu stiu daca merge)
15/09/08 @ 13:25
Comment from: Florin [Visitor]
*****
FlorinO situatie asemanatoare.Ieri seara mai exact dimineata, la ora 3:20 am gasit un site magzone.ro "sa nu ma intelegeti gresit, eu nu vreau sa fac reclama": aici, am gasit produsul > Placa video Gainward nVidia GeForce 9800 GT, 1024MB, DDR3, 256bit, SLI, PCI-E la pretul de 5 ron.Am facut comanda si am primit proforma pe mail. Astept maine sa vad ce se intampla daca se va onora comanda.Am captura de ecran cu comanda, factura proforma de la ei plus am confirmarea comenzii pe mail, deci am dovada clara sunt obligati sa onoreze comanda!
17/10/10 @ 19:33
Comment from: bogdan [Member]
bogdan@Florin - cred ca mai trebuie sa mai citesti o data articolul, sa vezi ca nu ai avut dreptate.
25/10/10 @ 14:53
Comment from: Adrian [Visitor] Email
AdrianSalutare,
Am si eu o nelamurire in legatura cu o comanda pe care am facut-o pe un magazin online de produse electronice.Mi am comandat de la magazinul respectiv un LCD in val de 1050 ron,pretul real al acestui LCD este de 3300 ron,am facut comanda,mi au trimis nr de inregistrare pe mail,cu pretul total etc,asta s-a intamplat in weekend.Luni ii sun sa-i intreb despre comanda mea si o doamna de acolo imi spune ca produsul nu mai este pe stoc.Ei nu au recunoscut ca a fost o greseala de pret ci doar ca produsl nu mai este in stoc.I am spus doamnei de acolo ca sunt disponibil sa astept pana cand produsul va fi pe stoc,dar ea tot incerca sa mi bage pe gat alte variante de produse cu preturile pe masura.Eu am facut niste screenshot uri la pagina de pe site unde produsul era postat.Imi pueti spune ce este de facut in cazul de fata?

Va multumesc si va urez Sarbatori fericite.
21/12/10 @ 10:09
Comment from: bogdan [Member]
bogdanDaca produsul nu mai este disponibil, vor fi obligati sa iti dea banii inapoi (daca i-ai platit).

Vezi art 11 din OG 130/2000 :

Art. 11. - (1) Comerciantul trebuie sa isi indeplineasca obligatiile contractuale in termen de cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a transmis comanda, cu exceptia cazului in care partile au convenit altfel.

(2) Comerciantul, in cazul in care nu poate executa contractul din cauza ca produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie sa informeze consumatorul despre aceasta indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a varsat ca plata trebuie rambursate de comerciant in termen de maximum 30 de zile.
21/12/10 @ 10:25
Comment from: radu [Visitor]
*****
radubuna
in data de 11.02.2011 am conadat de pe www.rentabil.eu , mai multe produse cu pretul trecut gresit.pana in ziua de azi 15.02.2011 nimeni de la aceasta firma nu ma sunat sa ma intrebe deprecomanda, ba mai mult si'au inchis telefonul de pe site, iar la mailuri nu raspund nici atat.
fac precizarea ca sant mai multe persoane care au facut comanda in acea data si la fel fara raspuns din partea lor
dar ce mi se pare mult ma grav este faptul ca mi'au sters contul de pe siteul lor . oare in ce categorie de infractiune se incadreaza acest site ?
15/02/11 @ 11:07
Comment from: bogdan [Member]
bogdan@radu - citeste cu atentie inseamnare de mai sus. Cit despre stergerea contului, de ce ar fi o "infractiune" ??
20/06/11 @ 16:39
Comment from: Dan Lascu [Visitor]
Dan LascuToate bune și frumoase, dar nu se ia in considerare un lucru: magazinul anunța, cu surle și trâmbițe, reducere cu 69% doar pentru acel weekend. O reducere enormă afișata mare și clar pe site. Plus că s-a efectuat și plata de pe card iar de la bancă mi s-a spus că banii sunt deja la dispoziția vânzătorului.
Cred că ești mult prea indulgent cu abuzurile comercianților. După părerea mea, PC Garage și-a rezolvat o problemă de cash flow. În câteva zile, după ce își rezolvă problema va returna banii, și tocmai de aceea cred că fapta cere un maxim de sancțiune astfel încât niciodată niciunui comerciant online să nu-i mai treacă prin gând așa ceva.
08/11/11 @ 16:06
Comment from: SStefan [Visitor]
SStefanOk... stiu ce e vechi thread-ul dar:
Nu stiu daca ati auzit dar aseara pe www.evomag.ro au aparut niste oferte incredibine ... de exemplu un laptop de ~4000 RON la 135 RON... Am facut comanda ... am primit mail ... voi ce parere aveti? Pot face si print-uri sa vedeti despre ce e vb ...
10/11/11 @ 16:26
Comment from: bogdan [Member]
bogdan@Dan - cred ca faci o confuzie, eu am scris articolul in 2008 si nelegat de problema vreunui magazin anume. Deci cred ca te referi la vreo situatie specifica, dar nu stiu la care.

@SStefan - Sa fim seriosi - chiar crezi ca poti gasi un laptop nou la 135 de RON? Daca raspunsul este nu (si este Nu), atunci inseamna ca este un pret derizoriu. Nici nu trebuia sa faci comanda. (si din comentariul tau rezulta clar ca stiam cam cit ar trebui sa coste).
10/11/11 @ 17:40
Comment from: sstefan [Visitor]
sstefannu ca stiam... problema e alta ...
Email primit :
[IMG]http://img59.imageshack.us/img59/610/plm3.jpg[/IMG]
Poza comanda:
http://img820.imageshack.us/img820/1330/plmo.jpg
stare comanda aseara:
http://img191.imageshack.us/img191/293/plm2.jpg
Ce parere ai ?
10/11/11 @ 19:27
Comment from: bogdan [Member]
bogdanCiudat... Dar exista promotia respectiva? Sau a existat vreodata ?
11/11/11 @ 11:53
Comment from: SStefan [Visitor]
SStefanPai dupa cum vezi a existat ... doar am facut comanda si am dovada pe mail ... de la ei din sistem mi-a venit cu pretul din oferta respectiva. ... acum pe istoric comenzi nu mai apare oferta si apare doar laptopul !!1
11/11/11 @ 13:07
Comment from: SStefan [Visitor]
SStefanAzi am vorbit (din nou) cu unul dintre operatorii de la departamentul vanzari si mi-a comunicat ca , comanda a fost anulata (deci presupun ca se refera la contractul de vanzare-cumparare incheiat in momentul confirmarii comenzii)!Ce se poate face in acest caz? Chiar daca am trimis un e-mail la departamentul vanzari si unul la managerul socetatii aceastea au ramas fara raspuns... acum operatorul mi-a zis sa trimit e-mail la departamentul de reclamatii, cred ca si asta va ramane fara raspuns! Au dreptul sa anuleze comanda/contractul fara acceptul meu?Pot demara o actiune in justite in acest caz? Care sunt sansele ca eu sa primesc bunul comandat ?
02/12/11 @ 12:08
Comment from: bogdan [Member]
bogdanSstefan, nu stiu ce s-a intamplat in cazul tau si cum ai ajuns la promotia respectiva. Dupa cum ziceam daca nu a existat promotia si a fost o eroare a sistemului ce a dus la un pret insignifiant, atunci ar fi trebuit nici macar sa nu comanzi. Eu nu stiu ce ai vazut tu cind ai comandat si de ce....

Trebuie vazut si contractul sa intelegem daca se poate anula o comanda...

In rest, daca magazinul nu doreste sa rezolve problema pe care tu crezi ca o ai, poti apela la ANPC sau la instanta.
02/12/11 @ 12:55
Comment from: SStefan [Visitor]
SStefanAm fost anuntat de oferta de catre un prieten.. prin intermediul unui forum!!Cand am intrat pe site am vazut oferta , pretul afisat era 3.898,99 RON si dedesubt era Discount promotie cu timp limitat -3.750,00 RON ... am dat click pe promotie, am creat un cont nou, am plasat comanda, in 5-10 min mi-a venit e-mail de confirmare (http://img59.imageshack.us/img59/610/plm3.jpg) cu alta suma... dar am zis ca e din cauza ofertei pe timp limitat si ca probabil pretul creste odata cu timpul ! Daca vreti va pun la dispozitie detaliile exacte ale comenzii si email-ul de confirmare a acesteia primit de la ei! Ce vina as avea eu daca au ei erori in sistem ? si de unde as fi putut sti ca era vorba de o eroare? mai mult ca sigur nu as fi facut comanda daca stiam ... dar ce ma supara cel mai tare este ca nici macar nu am fost contactat sa imi explice ce s-a intamplat si de ce nu imi onoreaza comanda !! Sunt un tip foarte intelegator si nu ma complic cu chestii de genul daca imi sunt explicate si AS fi platit si pretul intreg al laptopului daca imi explicau vreo ceva .. dar nu au zis/facut/explicat nimic... au modificat in sistem la ei pretul (fara sa zica/intrebe/explice ceva) si acum mi-au zis ca au anulat comanda!! O data ce comanda a fost plasata, inregistrata si confirmata prin e-mail , nu inseamna ca a fost semnat un contract de vanzare-cumparare?Care sunt conditiile prin care vanzatorul poate modifica/anula comanda/contractul?
La ANPC momentan nu pot face reclamatie deoarece ei precizeza ca, reclamantul trebuie sa incerce rezolvarea amiabila a problemei iar in momentul actual eu nu am nici o pozitie oficiala din partea lor chiar daca am incercat de nenumarate ori sa ii contactez ! La instanta as prefera sa nu se ajunga (chiar daca iau in calcul foarte serios optiunea asta) pentru ca ar putea dauna companie si nu vreau sa fac rau nimanui pt un laptop!! Sincer sper sa rezolvam amiabil problema asta ...
02/12/11 @ 13:39
Comment from: Dani [Visitor]
*----
DaniIn luna ianuarie 2013, ora 7AM am sesizat o greseala pe un site mare din Romania, cumparai produsul A in valoare de 1450 lei si-ti dadea produsul B de 4300 lei. Greaseala lor era ca trebuia sa cumpar produsul B si il dadea pe A. Evident nu aveam nevoie de niciun produs, dar cine n-ar vrea sa castige? Am plasat comanda, am facut zeci de screenshotu-ri, mi-am salvat si facturile proforme de pe site si am asteptat ora 9 sau 10 AM ca sa-i sun, sa le spun ca am o comanda si ca as dori sa stiu "cam cand as putea primi produsele....".Ei au vazut greala si au inceput sa spuna ca e eroare de site, ca e greseala....etc, si le-am spus ca voi merge mai departe pentru a primi prosusele mele. Peste 4 minute i-am sunat din nou si le-am spus sa-mi dea un nr de inregistrare pt ca le fac reclamatie prima data, mi-au spus sa fac reclamatie pe site ca cica imi vine acolo nr de inregistrare. Ok. Ma apuc sa le scriu ca produsele sunt in stoc (am mai patit odata cu ei, era produsul in stoc cand am dat comanda iar peste 3 zile cand m-am trezit ca nu vine comanda i-am sunat si mi-au zis ca nu-l mai au), deci se pot livra,cateva chestii legate de termenii si conditiile de pe situl lor iar la urma cu eroarea lor ...eu n-o inteleg :D. Evident dupa ce am trimis emailul cu reclamatia nu mi-a venit niciun nr de inregistrare si incerc din nou sa-i sun. Tastam pe tel numarul cand colo ma suna ei.....Comanda facuta vi se va livra cu cele doua produse :D. D-voastra si la inca doua persoane din tara li se vor livra prosele. Multumesc le spun (cea mai scurta convorbire cu ei :D). In doua zile am primit si produsele. A = 1450 lei iar cadou produsul B = 4300 lei. DECI SE POATE
27/02/13 @ 09:31
Comment from: gabi [Visitor]
***--
gabiAm o nelamurire. Am facut o comanda pe un site de un telefon. Acesta avea pretul gresit si era la 10% din pretul corect. produsul era in STOC LIMITAT (in stoc la furnizor). Asta se intampla intr`o noaptea pe la o ora destul de tarziu (~4am).
Dimineata la ora 8 sunt sunat si mi se spune ca nu mai este in stoc nici la furnizor, si ca stiu ei ca nu o sa mai intre si insistau sa`mi inchida comanda. eu am insistat sa ramana deschisa. La 20 de minute vad pe site corectat: STOC EPUIZAT si pretul (acum era pretul normal/intreg).
Eu le pot lor forta cumva mana sa`mi livreze telefonul? tin sa mentionez ca am primit si factura pro-forma(undeva jos scrie mic ca ar fii valabila 3 zile). Din cate am inteles, se poate achita factura pro-forma ca un aceept al "contractului de vanzare". Daca ma duc pot sa`mi platesc factura proforma, astfel fortandu`i pe ei sa imi livreze telefonul?
29/04/13 @ 08:38
Comment from: cosmin [Visitor]
*****
cosmincred ca aceasta eroare va genera sfarsitul retelei de magazine domo pa pa :)) :)) chiar daca or sa faca promotii de genul si acelea vor fi reale tot nu vor mai prezenta incredere - See more at: http://www.b365.ro/domo-a-pus-la-vanzare-o-tableta-samsung-cu-300-de-lei-din-greseala_201702.html#comentarii
30/01/14 @ 14:45
Comment from: black death [Visitor] Email
black deathSunt jalnici, cei de la reclamatii@domo.ro raspund cu un email generic, pentru toata lumea.
Nu mai mentionez faptul ca ToS-ul a fost recent modificat, anticipand o astfel de situatie.
Ca dovada
ToS-ul actual http://www.domo.ro/termeni_conditii
"In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca.
"

Evident ca in luna iunie a anului 2013 nu era trecuta aceasta remarca speciala

http://web.archive.org/web/20130621081406/http://www.domo.ro/termeni_conditii

:) jalnici, asta a fost planificata
30/01/14 @ 23:43
Trackback from: amazon gift card [Visitor]
amazon gift cardamazon gift card
Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?
20/09/14 @ 15:23
Trackback from: dayz steam [Visitor]
dayz steamdayz steam
Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?
20/09/14 @ 19:13
Trackback from: kamas dofus [Visitor]
kamas dofuskamas dofus
Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?
20/09/14 @ 21:53
Trackback from: fifa 15 [Visitor]
fifa 15fifa 15
Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?
21/09/14 @ 00:05
Trackback from: apps apk [Visitor]
apps apkapps apk
Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?
21/09/14 @ 20:01
Trackback from: joomla template [Visitor]
joomla templatejoomla template
Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?
23/09/14 @ 10:27
Trackback from: steam keys [Visitor]
steam keyssteam keys
Pret gresit in comertul electronic - plateste magazinul sau nu ?
26/09/14 @ 01:04
Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

XML Feeds

Search

August 2016
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Multumesc

V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
De azi va permit sa imi lasati un multumesc

Licenta Creative Commons BY-SA 3.0 Romania

Licenţa Creative Commons
Blogul Legi-internet.ro de Bogdan Manolea este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire - Distribuire-în-condiţii-identice 3.0 România .

Who's Online?

  • Guest Users: 4
powered by b2evolution free blog software