« Incidente de securitate in Romania: Liniste, sa nu afle nimeni! E mai bine pentru securitatea datelor voastre!!Despre drepturile consumatorului in comertul online »

GPeC 2013 si pagina unica de informare

07/05/13

  20:05:00, by Bogdan, 712 words  
Categories: Stiri - Romania, Pareri personale, Legislatie, Evenimente, Comert electronic

GPeC 2013 si pagina unica de informare

Saptămâna trecută s-a lansat GPeC - Galele Premiilor E-commerce 2013, ale cărei avantaje de peste 2500 de euro pentru magazinele participante sunt structurate într-un infografic. Mai multe nu zic, că sunt subiectiv, fiind unul din partenerii Gpec 2013 prin proiectul Trusted.ro. :)

Dar astăzi vreau să vă explic un pic despre pagina unică de informare, un subiect introdus acum partial in criteriile de eligibilitate la Trusted.ro, iar cealaltă parte în criteriile de jurizare ale Gpec 2013.

Nu vi s-a întămplat niciodată să căutați o informație pe un site (în cazul nostru de comerț electronic) și să vă enervați că nu îl găsiți? Fie datele de contact ale magazinului, un număr de telefon, ce metode de plată acceptă, timpul de livrare, etc?

Ca unul care am văzut o tonă de site-uri (majoritatea fie prin jurizare la Gpec, fie la Trusted.ro), iar pe unele am intrat ca sa cumpăr, îl găsesc un impediment major care mă poate determina să plec la un alt site.

Ideea este cum ar fi ca să știi atunci când intri pe un site că vei găsi pe pagina de contact toate informațiile primare care te pot interesa în decizia de cumpărare?

Acum un an de zile, înainte să se lanseze Gpec 2012, am pitrocit această idee să vedem dacă poate fi inclusă în criteriile de jurizare și am decis să o amânăm un an pentru a o putea explicita mai bine. Între timp am văzut că în Germania se standardizează ceva în comerțul electronic - butonul de comandă, am dezbătut cu magazinele online ideea noastră și în cele din urmă am decis să o includem anul acesta parțial în noile Standarde Trusted.ro (informațiile cu bold de mai jos), iar parțial în criteriile de jurizare de anul acesta (punctul 10 - primul bullet point).

Și mai practic - nu ar fi bine ca să fii sigur că daca un site este de încredere, atunci are o pagina de informare (de obicei pagina de contact) unde să găsești toate informațiile de mai jos într-un mod ușor de înteles: (evident, tabelul de mai jos este doar un model exemplificativ, nu pentru un copy&paste)

Numele complet al firmei

SC FIRMA MEA SRL

Nr. Inreg Registrul Comertului

JXX/YYYY/ZZZZ

CIF

RO 00000

Capital Social

200 RON

Nr. Inreg ANSPDCP

10000 (cu link)

Sediul social sau punct de lucru firma

Str. Sperantei nr. 34, sector 5, Bucuresti, cod postal 051212

Nr. Tel, e-mail, fax si alte date de contact

Telefon 021.xxx.xxx, Fax: 021 xxx xxx, e-mail: adresamea at magazinulmeu.ro , Cont twitter, Cont facebook, Cont YM, LiveChat etc.

Scriptul marcii TRUSTED / sau alte marci de incredere

Afisarea marcilor de incredere primite de la terti in aceasta pagina (de exemplu: afisarea logo-ului TRUSTED, GeoTrust, ISO etc.)

Link catre termeni si conditii

www.magazinulmeu.ro/termenisiconditii

Link catre politica de confidentialitate

www.magazinulmeu.ro/confidentialitate

Metode de plata acceptate

- Ramburs

- Plata prin card online (pentru cei care au acest serviciu, mentionarea numelui procesatorului cu link catre website-ul acestuia)

- OP

- la sediu

Link catre pagina despre metodele de plata acceptate (detaliate)

Metode de livrare

- Ridicare la sediu

- Serviciu de curierat rapid (mentionarea numelui curierului)

- Posta Romana

Link catre pagina despre detalii livrare

Serviciu de conciliere interna

Link catre procedura de conciliere interna oferita (magazinulmeu.ro/termeni#proceduraconciliere)

Politica de retur produse / link

www.magazinulmeu.ro/returnareproduse

Noi credem că o astfel de măsură (pe care unele magazine din Trusted.ro deja o respectă, măcar parțial) ar fi in beneficiul ambelor părți: atât clienți, cât și magazine online - deci ne-am hotărât să o promovăm ca pe o măsură de bună practică în domeniul comerțului electronic din România.

În măsura în care pare o propunere bună și pare ușor de implementat, ne gândim și la promovarea sa ca un standard în cadrul Trusted.ro.

Voi ce părere aveți?

Nota juridică - o bună parte din aceste informații sunt oricum deja cerute de lege (OG 130/2000) pentru informarea pre-contractuala a consumatorului ( Art3  alin 1 )

comerciantul trebuie sa informeze consumatorul in timp util, corect si complet asupra urmatoarelor elemente (…)

Alin 2 are și dispoziții referitoare la modul cum trebuie să fie comunicate:

in mod clar, usor de inteles de catre consumator, prin orice mijloc adaptat tehnicii de comunicatie la distanta utilizate, tinandu-se seama de principiile de buna practica comerciala in tranzactii si de principiile care guverneaza protectia minorilor si a altor persoane lipsite de capacitate de exercitiu, precum si de principiile referitoare la bunele moravuri.

Deci practic noi aducem doar o minoră interpretare termenului “ușor de înțeles de către consumator.”

4 comments

User ratings
5 star:
 
(1)
4 star:
 
(0)
3 star:
 
(0)
2 star:
 
(0)
1 star:
 
(0)
1 rating
Average user rating:
5.0 stars
(5.0)
Comment from: Olivian BREDA [Visitor]
5 stars

O parte din informațiile de acolo sunt foarte necesare (date fiscale).

O parte din informații sunt nice-to-have, dar nu obligatorii. Sunt de gust. Te ajută, dar ai putea zice nu (Capital Social, sigle parteneri - trusted.ro, de exemplu).

În fine, o parte însemnată pot fi grupate într-un FAQ.

Întrebarea care se pune e următoarea - merită să pui în pagina de contact și FAQ?

Aparent, voi ziceți că da, că e de bine.

Iar eu îți zic asta - uită-te pe ce a pățit Rand Fhiskin când a încercat să pună un auto-responder cu un FAQ prin email:
http://moz.com/rand/making-email-more-scalable/

În opinia mea, riscul de a pune în pagina de contact FAQ e că te poate (potențial, e un risc) face mai puțin sociabil, și prietenos, și disponibil să răspunzi.

Eu văd asta ca pe un ? - te poate ajuta, dar îți poate face și rău. Te ajută că:
- Ajută vizitatorii să găsească rapid informația.
- Te scutește de telefoane pe care poate nu le dorești.
Te încurcă pentru că:
- Pari ne-prietenos, pari că nu ai timp de clienți.

Cu acest risc în față, nu aș face din asta mai mult decât o sugestie.

SAU
Aș face FAQ vizibil la click “Vezi aici o listă cu întrebări frecvente".
Și aici, fie cu JavaScript care afișează o casetă, fie cu overlayer, fie cu pop-up, fie cu link, să afișeze text.

Pun o parte din comentariu, modificat, pe blogul meu.

08/05/13 @ 16:31
Comment from: [Member]

Mersi Olivian de comentariu.

Intai o clarificare importanta - noi zicem ca important este sa fie in pagina de contact SAU FAQ SAU in ce pagina vrei tu. Doar sa fie usor accesibila din orice pagina a site-ului si sa aiba toate informatiile respective.

Dupa cum ziceam si mai sus - mare parte sunt oricum obligatorii dpdv legal - capitalul social cf legii 31/1990. Pina si aderarea la orice cod de conduita sau element simular e obligatoriu de afisat cf legii 365/2002.

Modul cum decide magazinul sa le implementeze este treaba lui, important e sa fie toate in acelasi loc - sa nu cauti de nebun prin tot site-ul.

PS: Eu, personal, insa nu as recomanda FAQ-ul pentru aceste informatii din citeva motive:

- de obicei este un document lung in care ar trebui de fapt sa iti cauti intrebarea care te intereseaza, pe cind noi sugeram un raspuns imediat si usor de inteles

- multa lume din afara domeniului Internet nu intelege notiunea de FAQ sau chiar cea din romana de “intrebari frecvente” (pentru ca nu exista inainte de site-uri) deci sunt sanse mari sa NU se uite acolo pentru informatiile pe care le cauta.

08/05/13 @ 19:02
Comment from: Olivian BREDA [Visitor]

OK, de acord și mulțumesc. :)

08/05/13 @ 22:40
Comment from: Adrian Munteanu [Visitor]

Bogdan, dacă nu greşesc, prin Legea 441/2006 firmele sunt obligate să aibă publicate pe site: denumirea, forma juridică, sediul social,numărul din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare, capitalul social.

15/05/13 @ 15:27


Form is loading...

Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

  XML Feeds

Search

September 2017
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Multumesc

V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
De azi va permit sa imi lasati un multumesc
powered by b2evolution