« Evaluarea directivei privind pastrarea datelor de trafic informational10 ani de Legile Internetului »

Blocarea site-urilor ajunge pe masa Parlamentului European

18/01/11

Blocarea site-urilor ajunge pe masa Parlamentului European

Insemnarea asta este o actualizare la ceea ce prezentasem in Septembrie anul trecut - Blocarea site-urilor de Internet prin ISP - o noua gogorita europeana - referitor la un proiect de directiva care ar crea infrastructura pentru blocarea site-urilor web in cadrul furnizorilor de acces la Internet.

Intre timp proiectul de directiva respectiva a ajuns in Parlamentul European -PE (desi se pare ca ar mai fi voci impotriva si in Consiliu). Raportul preliminar al raportorului din PE este mai degraba neclar, pendulind intre “blocarea optionala” (stabilita de fiecare stat in parte) si “auto-reglementarea” (ceea ce inseamna ca in cazul asta ISP-ul devine politist, procuror si judecator). De asemenea, orice parlamentar poate sa propuna si alte amendamente pina pe 20 Ianuarie care pot duce la un text mai dur sau mai putin dur, ori chiar la respingerea ideii. (ceea ce ar fi logica normala)

Proiectul va fi supus unui prim vot in Parlamentul European pe 3 Februarie, deci pina atunci cei interesati ii pot contacta pe membrii Parlamentului care vor vota pe acest proiect. (detalii aici)

Pentru mai multe detalii, vezi insemnarea trecuta si Brosura Blocarea Internetului (tradusa de Matei)

Trackback address for this post

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)

13 comments

Comment from: Marian Boldea [Visitor]
UE = fosta URSS sau China?

Inca nu m-am lamurit, dar poate ca acum e momentul!
18/01/11 @ 15:14
Comment from: Paul Fogarassy [Visitor]
*****
Marian, ai uitat SUA. Blocarea accesului la WikiLeaks a deschis calea spre multe alte abuzuri.

Se pare ca libertatea internetului se apropie de sfarsit; a fost frumos ... totusi.
19/01/11 @ 08:44
Comment from: Daniel Salagean [Visitor]
Nu trebuie sa-i lasam sa cenzureze o idee care s-a nascut tocmai din ideea de comunicare...
19/01/11 @ 09:08
Comment from: Demon [Visitor] · http://ingerisidemoni.ro/
Si cum Romania este cel mai zelos pupincurist din UE, bineinteles ca reglementarea odata pusa in aplicare pe dincolo, noi o sa fim primi care o preluam si bineinteles o sa aplicam si cele mai dure masuri, sa demonstram cat de isteti suntem, cand vine vorba de privarea libertatii individului! Din punctul meu de vedere, intoarcerea la comunism, de alta forma si culoare (acum e albastru cu stelute aurii) este mai mult decat previzibila! Asa cum stiim, istoria se repeta, dispar din ce in ce mai multe forme de libertate si din ce in ce mai multe sunt restrictionate folosindu'se diverse paravane (ecologie, educatie, protectie individuala, lupta antiterorista, drepturi de autor, etc) si resorturi care sa limiteze pe cat posibil atat dreptul la libera exprimare cat si accesul liber la informatie! Se contureaza incet si sigur un viitor in care controlul va fi (aproape) total, iar indivizii niste oii ce doar se supun. Nu fac parte dintre cei ce emit sau sustin teoriile conspiratiei, insa toate restricitiile astea atat la nivel de nationalitati cat si individuale, mie unul imi provoaca repulsie.
19/01/11 @ 10:45
Comment from: Andi [Visitor] Email · http://andibob.wordpress.com/
Așteptăm cuminți Euroleaks. Apoi, ne întoarcem pe celaltă parte și vom dormi/visa/sforăi ceva mai discret.
19/01/11 @ 10:47
Comment from: libertatea [Visitor]
libertatea trebuie sa existe dar trebuie foarte bine totusi reglementata. Sunt tot felul de psihopati care isi defuleaza toata mizeria din ei pe tot felul de siteuri,bloguri,etc.Libertatea nu inseamna sa te scuip,injur,etc
19/01/11 @ 12:01
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
Si totusi exista inca solutii si un vot (cel putin). Nu trebuie sa fim defetisti - actiunea e inca la mina noastra.

@liberatate - tocmai de aceea este reglementata, dar nu cenzurata.
19/01/11 @ 12:48
Comment from: Demon [Visitor] · http://ingerisidemoni.ro/
@Libertatea

Perfect de acord cu tine, insa cea mai mare confuzie pe care o fac multi este intre libertate si anarhie! La baza, exista radacini comune, insa une este reglementata iar cealalta haotica :) Din punctul meu de vedere, este clar ca trebuie facuta o curatenie clara in anarhicul mediu virtual, insa in acelasi timp, masurile luate nu trebuie sa afecteze libertatea de exprimare sau actiune a individului! Tristetea este ca asta se incearca prin masurile luate, si nu stabilirea unui cod de bune moravuri cibernetice! :) Am un blog inchis de un an si ceva de catre Google, in care nu era nimic indecent/antirasa sau orice altceva ... erau banale ganduri ale unui om ... ce i'a fost pus pumnul in gura pentru niste simple raporturi ale unora care in general se plictisesc. Am primit revizuirea de blog din partea unora din India, care ma indoiesc ca pricepeau ceva din romana mea si ca sa fie siguri, inchis a ramas si in ziua de azi! Ok ... serviciu gratuit ... il dau si iau cand au chef ... dar oare, daca totusi verificau putin acele rapoarte erau greu? :) Este doar un exemplu ... ca sa nu mai vorbim de alte siteuri importante, sanctionate, fie ca aveau "gura prea mare" fie ca nu cotizau unde era voie sa o aiba :)

In fine ... discutia este lunga cu dus si intors, insa o treaba e clara: siteurile care aduc profit sunt intangibile, cele care insa nu cauta asta dar au ceva de spus sunt supuse acestor reguli, care pana la urma urmei sfideaza insasi libertatea in adevaratul sens al cuvantului, iar in minte imi suna acum dictonul:

"We fight, for a free net!"

Napster.

:)

O seara/zi buna pentru toata lumea. :)
19/01/11 @ 19:02
Comment from: Nebulus [Visitor]
@libertatea: "What is freedom of expression? Without the freedom to offend, it ceases to exist" (Salman Rushdie).

@Demon: Anarhia nu inseamna neaparat dezordine, poate la fel de bine sa insemne si lipsa unei autoritati, sau libertate absoluta, dar fara implicatia de dezordine.
19/01/11 @ 19:55
Comment from: matei [Visitor]
@Nebulus

Sunt perfect de acord cu tine in ambele privinte.

Este foarte important ca lumea sa inteleaga ca libertatea de exprimare nu inseamna doar libertate doar pentru exprimarea ideilor care ne plac. Libertatea de exprimare inseamna libertatea de a exprima orice idee, indiferent de cat de neplacuta ar fi ea, altfel, nu mai e libertate de exprimare.

Cat despre anarhie, conceptul de anarhie este un concept neinteles de foarte marea majoritate a oamenilor. Anarhia (http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchy) inseamna lipsa unui conducator. De multe ori, lipsa unui conducator duce la haos, dezordine, ineficienta etc... toate rele. Dar, desi exista o corelatie, de multe ori puternica, intre anarhie, pe de o parte, si haos, dezordine, ineficienta etc., pe de alta, nu este o relatie de tip cauza-efect. Poti avea societati anarhice dar complet functionale si, pe de alta parte, poti avea societati controlate foarte strict dar care sa fie pline de haos, dezordine, ineficienta etc. Ce se intampla in societatile cu control foarte strict (de cele mai multe ori regimuri totalitare) este ca realitatea existentei haosului, dezordinii si, in special a ineficientei, este ascunsa de aparatul de control astfel incat populatia traieste cu impresia ca totul este plin de armonie, cand de fapt nu este.

Dupa parerea mea, un control prea strict este mult mai daunator decat un control prea lax pentru ca controlul strict duce la inevitabila ascundere a problemelor, iar ascunderea problemelor este cel mai rau lucru care poate fi facut pentru ca in acel moment se pierde orice sansa ca acea problema sa fie rezolvata. Sa luam cazul de fata, cel cu exploatarea copiilor. Daca se instituie cenzura, crede cineva ca vor disparea si abuzurile? Nici decum. Faptasii isi vor vedea de treaba lor in continuare. Ce se va schimba va fi ca niste politicieni vor avea ocazia sa se bata cu pumnu-n piept la urmatoarele alegeri ca au rezolvat problema, cand de fapt ei doar au ascuns problema. Si mai trist decat atat (daca parca ce-am zis pana acum nu era deja suficient de trist) este ca respectivul mecanism de cenzura va putea fi folosit mai tarziu pentru a cenzura multe alte lucruri, poate chiar parerile politicienilor care erau la putere cand a fost instituit. Unii dintre ei nici nu isi dau seama, in timp ce altii sunt perfect constienti de acest lucru dar tocmai de aceea preseaza pentru cenzura. Nu pentru ca nu mai pot ei de abuzurile impotriva copiilor ci pentru ca ei deja isi fac planuri despre cum vor folosi mecanismele de cenzura pentru alte lucruri ceva mai tarziu.
19/01/11 @ 21:13
Comment from: romania inedit [Visitor] Email · http://contact.romania-inedit.ro/
Eu cred ca daca decizia asta este luata de parlamentul European , pana la cenzura nu mai sunt pasi de facut , si Uniunea Europeana nu o sa se mai deosebeasca de China sau tarile arabe.
21/01/11 @ 17:22
Comment from: eduard [Visitor]
*****
U.E, inceputul unei dictaturi mondiale si disparitia libertatilor oamenilor.Asa se poate definii in cateva cuvinte ceea ce se intampla.Amintiti-va ce s-a intamplat in 11.09.2001 cand s-a declansat razboiul inventat impotriva terorismului prin agentul C.I.A. Osama ben Laden.Acum apare pe scena marelui teatru al lumii un personaj ca fiind alt terorist dar de data aceasta al internetului pe nume Julian Paul Assange, un fel de bin Laden 2,un bin Laden al internetului si de aici interzicerea site-urilor,blog-urilor antisistem.Deci conspiratiile exista si sunt adevarate.
22/01/11 @ 22:09
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
@eduard - nu e vorba de nicio teorie a conspiratiei aici, nici de Osama.

Ci de o directiva gindita prost...
Nu trebuie sa exageram.
23/01/11 @ 12:59

Leave a comment


Your email address will not be revealed on this site.

Your URL will be displayed.
PoorExcellent
(Line breaks become <br />)
(Name, email & website)
(Allow users to contact you through a message form (your email will not be revealed.)
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)
Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Newsletter

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

XML Feeds

Stirile pe scurt (puse peTwitter)

    follow me on Twitter

    Search

    May 2012
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
     << <   > >>
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31      

    Multumesc

    V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
    De azi va permit sa imi lasati un multumesc

    Statistici

    Acest blog are 762 insemnari si 3,230comentarii din data de 24/09/04 pina la 22/05/12. Numarul total de cuvinte in toate insemnarile este de 1,379,919 si numarul total de afisari a insemnarilor individuale este de 8,317,146.

    Cele mai multe comentarii

    Cele mai multe vizualizari

    Licenta Creative Commons BY-SA 3.0 Romania

    Licenţa Creative Commons
    Blogul Legi-internet.ro de Bogdan Manolea este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire - Distribuire-în-condiţii-identice 3.0 România .

    Who's Online?

    • Guest Users: 49
    powered by b2evolution