« Publicarea rezultatelor stiintifice despre lacunele de securitateSi totusi - care e autoritatea pentru date personale ? »

Phisher roman judecat in SUA

28/07/08

Permalink 16:42:01, by bogdan, 248 words   Romanian (RO)
Categories: Stiri - Romania, Drept & Internet, Criminalitate informatica

Phisher roman judecat in SUA

Potrivit unei informatii distribuite in SUA si preluata (adica in mare parte tradusa) pe unele canale romanesti un baiat (ca altfel nu e la 22 de ani) a fost pus in acuzare in SUA, alaturi de alti 38 de indivizi dintre care unii din Romania, pentru mai multe infractiuni legate de fraudele pe Internet.

Dincolo de detaliile cazului, mie mi s-a parut interesant faptul ca a fost prins in Bulgaria si extradat in SUA, pe baza unui mandat de la Interpol. Cunostintele mele de procedura penala s-au evaporat de mult timp de cind am terminat facultatea, insa din cite imi aduc eu aminte un cetatean roman nu poate fi extradat din Romania, ci este anchetat si condamnat aici, evident - daca a savarsit o fapta penala. Exceptie face cazul cind a savarsit acea fapta pe teritorului altui stat (discutabil in cazul Internetului), sau daca organele de ancheta romanesti nu au inceput ancheta importiva lui, pentru ca nu s-a considerat ca aici a savarsit o fapta penala.

Sa intelegem deci ca in cazurile viitoare in care Politia romana nu ii depisteaza, se poate face direct cerere de extradare de statul american (sau altul?)… Interesanta supozitie…

Asa ca, fiti cuminti!

Oricum vad ca in ultima perioada s-au intetit atacturile phising impotriva bancilor romanesti. Cel impotriva Raiffeisen de saptamina trecuta a depasit orice limite. Pe pagina bancii, in loc de un avertisment scris cu rosu, sa-ti sara in ochi, gasesti doar un link in meniul din dreapta spre warningul oficial. (URL-ul arata fantastic, recunosc…)

Trackback address for this post

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)

8 comments

Comment from: nicu [Visitor] Email
Deci eu inteleg, din ce este scris aici, ca nu e suficient sa respect legile Romaniei, ci trebuie sa respect si legile SUA (si ale altor state cu care avem semnat ceva intelegeri de extradare) asta desi nu m-am miscat din Romania. Daca e adevarat inseamna ca o sa am nevoie sa ma consult cu 100 de avocati inainte sa fac orice "miscare".

In acest caz, sper ca si reciproca sa fie adevarata: cetatenii tarilor respective trebuie sa respecte leagea din Romania, altfel vor fi extradati si judecati aici.
28/07/08 @ 17:41
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
Ai dreptate Nicu, interpretarea data de tine in contextul activitatilor pe Internet ne face sa tremuram.

Pe de alta parte, una din conditiile extradarii este ca fapta incriminata sa existe in legislatiile ambelor jurisdictii, iar la faptele pe care probabil ca le-a facut tinarul, exista infractiuni similare in ambele state - deci nu e chiar atit de rau pe cit pare.
28/07/08 @ 18:11
Comment from: Adi [Visitor]
Oare cum sa fac sa ma "extradeze" si pe mine in SUA?
29/07/08 @ 00:40
Comment from: Alin [Visitor] Email
Daca asa stau lucrurile, in cazul Teo Peter de ce nu s-a putut judeca omul (ca sa-i zic cumva) ala de catre instantele din Romania ? Ma intreb si eu...
29/07/08 @ 14:27
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
Pentru ca noi avem un acord special cu SUA prin care toti soldatii SUA care sunt pe teritoriul Romaniei sunt imuni in fata legii romane, si responsabili in fata celeia americane.
Ca suntem noi mai cu mot...
29/07/08 @ 14:42
Comment from: Tony [Visitor] Email · http://tonysss.wordpress.com/
acordul special e facut cu 3/4 din tarile globului. Cu tarile arabe e mai dificil :D
30/07/08 @ 00:13
Comment from: nicole [Visitor]
daca imi permiti sa fac niste mici adnotari,comentariul tau legat de faptul ca cetatenii romani nu pot fi extradati nu este in totalitate adevarat. Initial asa era, dar in urma modificarilor care s/au adus Constitutiei, extradarea cetatenilor romani a devenit posibila, e drept cu respectarea unor conditii destul de limitative( a se vedea art. 19 paragraful 2 din Constitutie). Deci extradarea propriilor cetateni este posibila, chiar daca este exceptia si nu regula, in baza conventiilor internationale la care Romania este parte si cu respectarea conditiei reciprocitatii(adica iti extradez cetateanul roman, tie statul X, daca iti extradezi si tu cetateanul tau/e si pentru asta ar trebui studiat bilateralul cu statul respectiv...si vazut ce si cum).Si evident ca situatia tip de la care se porneste in orice extradare este ca cetateanul statului A a savarsit o fapta penala pe teritoriul altui stat, ca altfel de ce l/ar mai cere acest alt stat, statului A?Cat depre chestia cu "organele de ancheta romanesti nu au inceput ancheta impotriva lui, pentru ca nu s-a considerat ca aici a savarsit o fapta penala", pai tocmai ceea ce spui tu, sau asa am inteles eu se refera la lipsa dublei incriminari, ori conditia dublei incriminari este esentiala in materia extradarii..sau poate te referi la solutia de NUP care a fost data de organele de up romane(aici marturisesc ca nu prea am inteles, trebuie sa imi explici mai clar ce ai vrut sa spui).Asta daca ne referim la extradare. Daca vorbim depre mandatul european de arestare, care este in fapt un fel de extradare mult simplificata, instrument aplicabil evident la nivelul Uniunii Europene, predarea propriilor cetateni nu mai este o problema, cel putin teoretic :). Oricum ,sunt de acord cu tine ca toate chestiunile care tin de cybercrime jurisdiction sunt foarte interesante....unde s/a produs de fapt infractiunea si cine era competent sa se pronunte? Conventia Consiliului Europei ofera destul de multe optiuni, dar in practica solutiile sunt mult mai transante...
07/08/08 @ 23:18
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
Mersi Nicole pentru comentarii.
Am citit legea privind extradarea si stiam de cerinta reciprocitatii.Poate nu am fost suficient de clar.

De fapt nu stiu detaliile cazului, mai mult de ce am citit - vezi linkurile, nu sunt implicat in caz asa ca nu am mai multe info. Doar am profitat de speta sa imi pun intrebari referitoare la motivul pentru care acea persoana este judecata in SUA, lucruri care au fost sarite cu vedere, preferindu-se doar traducerea stirii.
21/08/08 @ 18:26

Leave a comment


Your email address will not be revealed on this site.

Your URL will be displayed.
PoorExcellent
(Line breaks become <br />)
(Name, email & website)
(Allow users to contact you through a message form (your email will not be revealed.)
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)
Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Newsletter

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

XML Feeds

Stirile pe scurt (puse peTwitter)

    follow me on Twitter

    Search

    May 2012
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
     << <   > >>
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31      

    Multumesc

    V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
    De azi va permit sa imi lasati un multumesc

    Statistici

    Acest blog are 762 insemnari si 3,227comentarii din data de 24/09/04 pina la 22/05/12. Numarul total de cuvinte in toate insemnarile este de 1,379,919 si numarul total de afisari a insemnarilor individuale este de 8,314,165.

    Cele mai multe comentarii

    Cele mai multe vizualizari

    Licenta Creative Commons BY-SA 3.0 Romania

    Licenţa Creative Commons
    Blogul Legi-internet.ro de Bogdan Manolea este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire - Distribuire-în-condiţii-identice 3.0 România .

    Who's Online?

    • Guest Users: 44
    powered by b2evolution