« Curtea constitutionala germana limteaza legea de pastrarea a datelor de traficInformatia pe Internet : e aici ca sa ramina »

Solutii profesionale de urmarire a angajatilor

19/03/08

Permalink 14:53:50, by bogdan, 596 words   Romanian (RO)
Categories: Stiri - Romania, Evenimente, Viata privata

Solutii profesionale de urmarire a angajatilor

Un amic imi atrage atentia aspra unui articol aparut astazi in Adevarul Angajaţii abonaţi la Orange pot fi urmăriţi prin mobil

” Un serviciu numit „Monitorizare flotă", lansat de curând pe piaţă de Orange, permite angajatorilor să-şi urmărească salariaţii

Localizarea pe harta României a telefoanelor mobile Orange aparţinând unei companii de către „persoanele autorizate” din cadrul firmelor beneficiare este deja un serviciu funcţional, practicat la lumina zilei. Mai mult, potrivit chiar ofertei postate pe site-ul Orange, aplicaţia oferă „posibilitatea vizualizării unui traseu efectuat de utilizatorul terminalului mobil", chiar şi într-o perioadă de timp! “

Cum in lumea digitala se intampla ca cei care comenteaza sa stie mai multe despre un subiect despre autorii articolului, comentariile la articol sunt mai interesante.

In primul rind sa notam ca nici tehnologia si nici serviciul nu este una noua. Daca nu ma inseala memoria, anul trecut la CERF, unul din operatorii mobili prezenta in detaliu acest serviciu. Stiu pentru ca m-am oprit la stand si am intrebat ceva detalii pentru a intelege mai bine cum functioneaza. Deci nimic nou sub soare.

In al doilea rind, fraza cheie legata de subiectul monitorizarii angajatilor este “informarea angajatului”. Principiile care le-am prezentat acum 4 ani sunt inca valide. Daca angajatorul isi ia masurile de precautie si isi informeaza angajatii in mod corect si precis, cam se acopera dpdv juridic.

Sigur, ramine problema identificarii depasirii limitelor stabilite prin contract sau prin lege, - ca de ex. supravegherea angajatilor dupa orele de program.
Ca nu-i deloc exclus sa se intample asa ceva, ne zice chiar unul dintre comentatori :
” aceasta persoana (…) face parte din sindicatul angajatilor pentru apararea drepturilor acestora. in urma cu ceva timp celor din sindicat le-au fost oferite de catre conducere telefoane nokia gratuite cu abonamente pe orange. de atunci cei din sindicat au fost foarte mirati sa observe ca conducerea stie tot mai multe despre ceea ce fac ei zilnic, si au inceput sa banuiasca ca telefoanele respective le sunt ascultate, dar nu cred ca le trece prin cap ca se poate sa fie urmariti, iar ideea cu datul in judecata pariez ca li s-ar parea foarte interesanta.”

In fine, a treia chestiune interesanta este de natura tehnica - cit poti si cit nu poti intercepta. Aici este important punctul in discutie in care sistemele tehnice pot fi automat intrerupte daca , de ex., sunt accesate dupa orele de program. O astfel de setare - numai in practica privacy by design - poate sa rezolve o mare din problemele pe care o bucata de hartie nu le ia in considerare.
Nu ma aventurez sa discut aspectele tehnice si va las pe voi sa va dati cu parerea , dar notez ce zice un alt comentator al articolului precizat mai sus :

“Exista scanere care pot asculta de la distante mari mai multe telefoane odata fara mandat de la procuror si alte doc legale.Cel care va asculta se posteaza la o dist de 700-800 de metri de locuinta si din masina poate asculta toate telefoanele mobile din bloc.Serviciile de telecomunicati speciale S.T.S au de mult asa ceva.Intrearea este ce fac cu asa aparatura cind legal un tel se asculta doar cu mandat.Si referitor la parerea celui care a scris ca daca inchizi tel dupa servici firma nu mai poate sa te localizeze este FALS.Ca sa nu mai poti fi localizat trebuie sa INCHIZI TELEFONUL SI SA SCOTI ACUMULATORUL.Altfel telefonul emite un semnal care poate fi reperat.”

Update - o insemnare extrem de bine scrisa pe tema asta am gasit pe blogul Itex.

Trackback address for this post

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)

14 comments

Comment from: vali [Visitor] Email
o nota in legatura cu ultimul comentariu: inca nu exista scanere pentru semnal GSM care pe langa faptul ca e digital mai e si criptat. abia recent(acum vreo 2 saptamani) s-au descoperit niste probleme ale standardului de criptare care ar face posibile niste scanere de dimensiuni mai mici(oricum este nevoie de o putere foarte mare de procesare). cat partea cu scosul acumulatorului ce sa zic, paranoia este la ea acasa.

cat despre urmaritul telefoanelor, pana si Google pune la dispozitie gratis un soft care permite urmarirea pozitiei pe harta fara GPS, deci e clar ca operatorii care au access la mult mai multe date fac de mult acest lucru

my $0.02
19/03/08 @ 15:38
Comment from: SG [Visitor] Email
Ca si adaugire:
http://www.wasc.noaa.gov/wrso/security_guide/cellular.htm#Cellular%20Phones

http://www.ft.com/cms/s/0/4239e29e-02f2-11da-84e5-00000e2511c8.html?nclick_check=1
un scurt citat:
"If ordered to do so, mobile telephone operators can also tap any calls, but more significantly they can also remotely install a piece of software on to any handset, without the owner's knowledge, which will activate the microphone even when its owner is not making a call, giving security services the perfect bugging device."
Si apropo e un articol din august 2005 !
19/03/08 @ 15:38
Comment from: kraft [Visitor] Email · http://www.kraftwin.blogspot.com
Nu este in regula! Tehnologia a prins viteza iar legislatia specifica ori e inexistenta ori e haotica. In viitor tehnologia va oferi unelte si mai puternice in domeniul supravegherii online, offline, pe casa, sub masa, in pat ... Fara o legislatie adecvata va fi posibil orice.
Sunt de acord cu monitorizarea angajatului la birou (YM, e-mail) insa sub nicio forma cu monitorizarea telefonului mobil personal. Nu stiu, dar cred ca exista legi care nu permit asa ceva!
19/03/08 @ 16:16
Comment from: RM [Visitor] Email
Avem acest tip de abonament de aproape jumatate de an. Este vorba despre abonamentul si telefoanele firmei, nu de abonamentele si telefoanele personale. Cei ce se scandalizeaza cred ca au ceva de ascuns in legatura cu ceea ce fac in timpul serviciului.
19/03/08 @ 17:53
Comment from: RM [Visitor] Email
Se poate vedea doar pozitia pe teren a telefonului, nu se pot asculta convorbirile. Probabil ca celor care comenteaza acest serviciu li se pare scandalos si ca angajatorul poate cere desfasuratorul convorbirilor efectuate de pe telefonul firmei.
19/03/08 @ 18:01
Comment from: V [Visitor] Email
Chiar daca un operator nu ofera serviciul asta, "reteaua" - echipamentele, tot stiu pe unde umbli. Altfel nici nu ar functiona GSM-ul. Cand cineva va suna pe mobil, reteau trebuie sa stie unde esti ca sa stie UNDE sa trimita apelul (la care antena). Reteaua stie unde sunteti prin monitorizarea puterii semnalului primit de la mobil. Asta inseamna ca toate antenele din apropierea dvs "stiu" de telefonul dvs. Pornind de la pozitia exacta a antenelor si puterea receptionata de fiecare antena de la aparatul dvs se poate calcula unde va aflati. La oras precizia e mai mare pentru ca antenele sunt mai dese. Ceea ce fac ei acuma este sa ofere aceste informatii contra cost pentru ce-i interesati. Asta e partea tehnica. Ramane deschisa discutia cu urmarirea angajatului dupa orele de program.
19/03/08 @ 18:17
Comment from: vali [Visitor] Email
@SG: acolo zice clar, daca te ajuta operatorul, evident ca in cazul asta ma duc frumos la sediul lor si le zic frumos sa-mi dea acces la convorbire fara sa stau afara :-), totusi putem sa speram ca nu toti operatorii sunt AT&T - vezi aici: http://www.forbes.com/2008/02/21/cellular-spying-decryption-tech-security-cx_ag_0221cellular.html?feed=rss_popstories numai ca uita-te la ce pret vor sa vanda respectivii device-ul.
19/03/08 @ 18:23
Comment from: kraft123 [Visitor] Email · http://www.kraftwin.blogspot.com
Ok! Daca este vorba de telefonul firmei in timpul serviciului!
RM: Nu sunt angajat! Chiar daca am o firma (din 97) nu sunt de acord cu nici o forma de incalcare a intimitatii personale!
Monitorizarea trebui sa aiba niste limite!
Daca un reprezentant Orange ar face un comentariu ca cel de mai sus nu si-ar atrage prea multi clienti!
19/03/08 @ 20:05
Comment from: francesca spoaller [Visitor] Email
o solutie simpla pentru neinvadarea intimitatii ar fi ca angajatul, cand pleaca de la serviciu, sa lase telefonul la firma. ce nevoie are de el in timpul liber? normal este ca fiecare persoana sa aiba si un abonament privat, nu sa foloseasca si in interes privat telefonul de serviciu. uite la cei din sri sai mai: tot timpul trebuie sa lase un tel unde sa poata fi contactati. nu le da ministerul telefoane ca sa-i poata contacta. asa mi se pare civilizat. iar la cum se pierde timpul in romania, normal ca pe majoritatea angajatilor ii deranjeaza acest subiect.
20/03/08 @ 13:48
Comment from: cati [Visitor] Email · http://RASPUNS
Umarirea angajatilor este o dovada a incompetentei angajatorului de a-si selecta oamenii,
Nu poti urmari oamenii decit prin rezultatu;l muncii lor. Poti avea un om care pare idiot dar in realitate este deosebit de capabil dar nu se incadreaza in tipare.
Poate munci o ora sa spunem cit altii in 20 de ani .Este exemplul persoanelor liber profesioniste,cele in rindul carora sunt cei mai multi indivizi de geniu .Totul depinde de fler si profesionalism
20/03/08 @ 16:05
Comment from: Marian S. [Visitor] Email · http://www.s-m.ro
francesca spoaller, cine iti garanteaza ca nu iti va spiona si telefonul personal ? Cu bani se poate orice, draga mea. Din pacate e posibil si ascultatul convorbirilor, nu numai lista de apeluri. Din pacate sunt posibile multe si vor fi posibile si mai multe. Orice operator GSM sau CDMA sau mai noile tehnologii care vin acum din urma vor putea face asta. Jules Verne a prezis multe din minunile tehnicii moderne; din pacate si Orwell.
23/03/08 @ 12:26
Comment from: Andy [Visitor] Email
Stiu ca e putin off topic, dar in afara moralitatii indoielnice a acestei monitorizari, mi se pare ca atentia conducerii unei companii care face asa ceva se indreapta cumva,pe fondul "trasului cu urechea", catre actele negative ale angajatilor, cand stim cu totii ca productivitatea nu poate fi stimulata prin aceasta metoda. As intelege, sa zicem, ca o companie care se ocupa strict cu cercetarea, sau una care dispune de acest departament, sa spuna angajatilor ca sunt sub supraveghere, unde un sistem de monitorizare gsm ar fie tinut in standby.Ar fi vorba de securitate.
O sa radeti, dar deja am inceput sa achizitionez toate cele necesare traiului in munti. Nu astept cipul implantat.
24/03/08 @ 16:41
Comment from: Adrian [Visitor] Email
@cati: sunt 100% de acord cu tine. Mi se pare ca angajatorul apeleaza la metode din astea mai "neortodoxe" doar pentru ca nu e in stare sa aprecieze corect activitatea fiecarui angajat.
25/03/08 @ 02:01
Comment from: rodica [Visitor] Email
dar ce spuneti de monitorizarea hotnews, care a inceput de curand ? dar de penetrarea casutelor de e-mail a celor care posteaza la hotnews ? este posibila ?
25/03/08 @ 13:54

Leave a comment


Your email address will not be revealed on this site.

Your URL will be displayed.
PoorExcellent
(Line breaks become <br />)
(Name, email & website)
(Allow users to contact you through a message form (your email will not be revealed.)
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)
Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Newsletter

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

XML Feeds

Stirile pe scurt (puse peTwitter)

    follow me on Twitter

    Search

    May 2012
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
     << <   > >>
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31      

    Multumesc

    V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
    De azi va permit sa imi lasati un multumesc

    Statistici

    Acest blog are 762 insemnari si 3,227comentarii din data de 24/09/04 pina la 22/05/12. Numarul total de cuvinte in toate insemnarile este de 1,379,919 si numarul total de afisari a insemnarilor individuale este de 8,313,994.

    Cele mai multe comentarii

    Cele mai multe vizualizari

    Licenta Creative Commons BY-SA 3.0 Romania

    Licenţa Creative Commons
    Blogul Legi-internet.ro de Bogdan Manolea este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire - Distribuire-în-condiţii-identice 3.0 România .

    Who's Online?

    • Guest Users: 54
    free blog tool