« Cei care folosesc adwords sau inregistreaza domenii din strainatate - fuga cu contractul la fisc !Workshop Blogoree - despre drept de autor si alte chestii juridice »

Nesimtirea avocatilor spamuitori - azi Rentrop & Straton + Urban News

29/10/07

Permalink 16:27:58, by bogdan, 611 words   Romanian (RO)
Categories: Stiri - Romania, Pareri personale, Spam

Nesimtirea avocatilor spamuitori - azi Rentrop & Straton + Urban News

Ca a ajuns spamul sa ne inunde casutele postale, de nu mai putem deosebi un mail ok de unul publicitar - deja stim cu toti.
Ca daca spamurile in engleza sunt deja contonate pe nise extremiste( viagra contrafacuta, etc.) in timp ce cele romanesti se lafaie pe toate domeniile posibile, ca de, nimeni nu face nimic - iarasi se stie prea bine.

Dar ca nesimtirea celor din domeniul juridic care se cred mari companii juridice sau avocati si care sa se promoveze (si) in acest mod pe Internet - nimic nu le intrece. Doua sunt motivele principale pentru care mi se pare strigator la cer aceasta situatie :

- Prima este ca oamneii astia dovedesc ca nu inteleg legea. Adica, daca tot activezi in domeniul juridic, se presupune ca ai citit inainte legislatia care reglementeaza acel domeniu. Altfel este ca si cum ai vrea sa dai consultanta in domeniul sigurantei constructiilor si iti inviti clientii intr-un sediu - casa care sta sa se darime. Nu stiu ce dram de incredere poti avea intr-o persoana care isi da singur cu leuca in cap.

- A doua este ca oamenii astia nu inteleg Internetul. Spam-ul este in primul rind o actiune care contravine netiquette-ei. A iti incepe orice afacere pe Internet prin a trimite spam dovedesti ca nu ai un minim de consideratie pentru utilizatori si concurenti. Mai drastic spus - esti un nesimtit. Este ca si cum as intra intr-o sala de concert muzica clasica si as incepe sa fluier sau sa injur in gura mare.

Cele doua exemple din titlu nu sunt niste firmulite de cartier inventate ieri si care incearca azi sa cistige piata, ci "chiar se cred" niste firme importante in domeniu lor.

Rentrop & Straton e o societate romano-germana ce se considera unii dintre cei mai mari actori de pe piata de edituri juridice, dar si un grup de consultanta in afaceri. Cam toate produse promovate de ei le-au promovat prin spam. Le-am facut si plingere oficiala la ANSPDCP, si pareau ca au incetat.
La un moment dat la inceputul acestui an primesc un mail binevoitor de la o doamna de acolo care imi propunea o colaborarea pentru un newsletter. Normal ca am refuzat, explicind ca nu fac afaceri cu firme care fac spam, ea raspunzind-mi ca "in ultima perioada am intrerupt acest gen de promovare, tocmai pentru ca am inteles pericolul la care ne expunem."
Oricum, am refuzat orice fel de colaborare cu ei.
Iata insa ca in ultimele 2 saptamani, tovarasii de la R&S recidiveaza printr-un spam de proportii, trimis repetat si insisten, care ajunge si pe adrese care nici macar nu sunt publice. Ca de - noul produs scos (presupun?!) Contracte si formulare de procedura juridica - trebe sa se vinda, nu ?
Doar asta conteaza....

Al doilea nesimtit este Urban News, care a reusit sa-si bage pe git newsleter-ul ( trimis cu insistenta in fiecare zi) pe toate adresele pe care le-a gasit pe vreundeva pe web sau prin afara, inclusiv pe adrese de owner de la liste de discutii.
Astept de vreo luna sa vad cind inceteaza "cea mai mare agentie specializata in recuperarea debitelor" sa mai ma prinda pe tot felul de adrese cu mesajele lor inutile....

Am ezitat inainte sa scriu tot postul asta - pentru ca chiar nu ma intereseaza prea mult firmele alea in sine, dar problema este ca exemplul lor prost va fi usor copiat de altii ( pai daca companiile juridice fac spam, inseamna ca e legal nu ? ).
Si in acest conditii - sa mai vorbim de legi, de interpretari, de jurisprudenta ?

De fapt cred am scris toata insemnarea asta pentru ca imi este rusine ca sunt in aceeasi breasla cu cei mai de sus. (si din pacate nu sunt sigurii)

Trackback address for this post

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)

25 comments, 1 trackback

Comment from: traian [Visitor]
subscriu la ce ai scris mai sus.
Mai adaug la lista Casa de Avocatura Coltuc. Insista fara gres aproape saptamanal cu spam-ul pe adrese culese de pe net.

Ar mai fi inca o societate de avocatura care, culmea, este specializata in proprietate intelectuala. Imi pare rau ca am sters mailul pentru ca as fi scris si numele.

Apropo, exista un black-list?

29/10/07 @ 21:18
Comment from: Diana [Visitor]
Subscriu si eu, Bogdan. Ce putem face pentru a stopa si restul de spammeri? Deja sunt extrem de agresivi (v. metropolis, biz, etc) si nu-i mai suport.
30/10/07 @ 10:57
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
Exista un black-list romanesc la http://rbl.sns.ro/
Poti sa-l si instalezi cumva in serverul tau de mail.

Cred ca ceea ce putem face este tot sa urmam calea legala - sa ne plingem la autoritatile compentente - ANRCTI si ANSPDCP. In momentul in care vor realiza si ei ca este o problema care devine din ce in ce mai serioasa - se vor lua masuri... sper...

De asemenea - cea mai buna metoda este sa nu cumperi niciodata de la ei...
30/10/07 @ 12:13
Comment from: Silvia Axinescu [Visitor]

Da, primesc si eu asemenea mail-uri inclusiv de la companii care lucreaza in domeniul juridic (edituri etc). Adaug pe lista www.FormulareJuridice.ro (Consilier juridic Gabriela Dita).

Totusi, citez din mesaj:

"Acest email este o cerere de accept comunicari comerciale si are un caracter unic. Adresa dumneavoastra este una publica (internet, cataloage, etc). Daca totusi doriti sa va stergeti din baza de date utilizata - www.formularejuridice.info
Daca doriti sa primiti informatii, inscrieti-va sau dati un reply cu continutul accept". Deci am posibilitatea de a ma dezabona dar ... :)
30/10/07 @ 13:02
Comment from: traian [Visitor]

Daca nu ai solicitat comunicarea, au dreptul sa-ti trimita numai in situatia in care "mesajul" are legatura cu o vanzare de produse similare/negociere/relatie anterioara dintre tine si respectiva societate. In nici un caz daca nu ai avut nici o legatura anterioara cu ei.

Simplul faptul ca adresa ta este publica nu le da nici un drept de a-ti trimite mesaje.
Multi se protejeaza printr-un disclaimer care contine: "adresa dvs. a fost facuta publica de catre dvs. prin afisari cu caracter publicitar". Este falsa aceasta interpretare. O companie isi face publica adresa de mail in raport cu ofertele sale. Compania face acest lucru in ideea ca va fi contactata prin respectiva adresa de catre persoane interesate de oferta sa. In nici un caz nu inseamna ca oricine o poate bombarda cu mesaje publicitare.
In plus ar putea macar sa aiba bunul simt sa nu prescurteze formulele de politete "dvs.". :P
30/10/07 @ 14:46
Comment from: Liliana [Visitor] · http://www.bbexpert.ro
Subscriu la cele expuse in articol. Si eu primesc spamurile de la R&S si de la Urban. Acestia din urma si-au diversificat productia si primesc mai multe mailuri zilnic. Urmaresc cu oarece curiozitate evolutia lor "literara" deoarece am remarcat virulenta cu care ataca anumite subiecte si subiecti. Probabil ca aceasta este si modalitatea prin care vor sa convinga de "eficienta" lor - prin multa agresivitate, sub toate formele.
In rest, mai apar in inbox-ul meu si ceva spamuri de la firme de avocatura...
30/10/07 @ 15:20
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
Imi pare bine ca nu sunt ultimul lunatic. :D

Azi - o noua sarja de spam.
Nemsimtitul zilei - Revista Romana de Monografii Contabile!
Ia ghici al cui produs e ?
Exact - Rentrop & Straton !!!
30/10/07 @ 16:56
Comment from: Stefaniu Criste [Visitor] · http://www.hangarhosting.info
Dacă măcar 60% din furnizorii de servicii e-mail ar folosi şi lista de la rbl.sns.ro, flămânzii ăia n-ar mai avea cui sa trimită spam.

Implementarea nu e complicată şi e foarte eficace.
01/11/07 @ 01:06
Comment from: Andreea [Visitor] · http://andreealisievici.wordpress.com
Eu primesc de la R&S, foarte des, dar cam atat. Sicer m-a uimit sa aflu ca societati de avocatura se promoveaza in acest mod! Nu pentru ca ar fi ilegal, ci pentru ca e josnic (pe undeva prin groapa Marianelor daca decenta e la nivelul marii)! As vrea insa sa stiu si cine face asta!
03/11/07 @ 02:02
Comment from: andreea [Visitor]
vreti sa stiti cate mail-uri primesc eu? si cate 2-3 pe zi de la aceiasi (monografii contabile, nu stiu ce carti de nu stiu ce legi si asa mai departe), am peste 3000 de mesaje necitite in inbox; nu am timp nici macar sa sterg toate aiurelile care ajung in casuta mea. cred ca am trecut de nervi si revolta de mult, acum sunt indiferenta pentru ca sunt prea satula si sufocata de treaba asta.
08/11/07 @ 15:05
Comment from: Giani [Visitor]
Am primit si eu.Am incercat cu rbl, dar nu e o solutie,baietii par destul de buni.
Singura solutie care a mers se pare ca a fost DEZABONAREA.Nu am mai primit nimic de la Rentrop (pana acum :))
11/11/07 @ 09:57
Comment from: cezar diaconescu [Visitor] · http://www.legal500.com
lisievici ce tare esti. tu esti moderatoare la savescu care lucreaza cu rentrop&straton, sa nu spun ca e fondatoru modern si cel ce defineste politica lor de piata, si primeste bani in schimb, si care "se promoveaza" cu codulmuncii.ro si altele, si vad ca e foarte bine, n-ai nici o treaba, nu ii spui in fata nimic din toate cate te deranjeaza.

acum nu vreau sa afirm ca ar fi mai "josnic" sau in nu stiu ce alt fel, decat tuca (sa ne intelegem tot respectu pt el si multi altii de pe acolo) care face statului oferte de consultanta cu 37 de dolari pe ora, in conditiile in care el factureaza cu probabil cu 2-300 E pe ora, insa spre deosebire de florentin, savescu inca nu pledat pe la ICSID si ICC.

Problema e alta. Oamenii au absolvit aceeasi facultate cam cu aceleasi note, cam aceeasi pregatire, dar nu au acelasi simt comercial. De ce sa il acuzi pe cel mic si prost si sa nu te iei si de cel mare si arogant. Si cea mai mare abjectie a declarat-o fostu presedinte al Uniunii la Realitate anu trecut afirmand ca "Organele" (zici ca era plutonier de militie cand a spus organele) citez "nu au inca puterea necesara" de a sanctiona firmele. Adica cu alte cuvinte, poti sa iti faci publicitate -chiar josnica cum spui tu- ca la balamuc, ca organele nu au putere, mai tre sa manance miere traznet.

Or pentru mine in conditiile astea nu mai exista nici o regula, nu fac ierarhii intre josnicia unor acte de publicitate comparativ cu altele. Decat sa traiasca cu 200 de E pe luna si manelarii sa conduca mercedes-uri, bravo lor ca sunt spammeri. Cu ce sunt mai slab pregatiti ca unii care isi cumpara domenii pe internet, articole in business magazin, bannere in legal500 etc. etc.

De unde tot atata josnicie ?? Josnicie mi se par avocatii manevrati din penal, care ti-i baga pe gat procurorii si care te toarna partii vatamate si procurorului. Eu am crescut pe treptele alea jegoase ale curtii de apel, aveam 19 ani cand mergeam de nebun prin instante si pe la parchete cu avocati, cand altii preferau sa invete materie pe dinafara ca sa o poata debita fara sens si context, sunt caine inrait la scoala "juridica" a vietii, asa ca nu ma pot impresiona faze de genu "josnic".

Ar fi foarte multe de spus. Imi pare extrem de rau ca un om cu o deosebita capabilitate intelectuala (si un "activist" cum te consider si ma distrez si imi plac multe articole ale tale) si pregatire in EC emite astfel de pozitii reductioniste. O spun oricand ca esti mult mai tare ca mine (inutil, dar o spun totusi ca e adevarat), si nu cred ca ai nevoie de asta ca ti-o spun altii si nu cred ca te iei cu mine, te iei cu cei de talia ta, insa astfel de pozitii simpliste ... god ...
12/11/07 @ 04:23
Comment from: bogdan [Member] · http://www.legi-internet.ro
Cezar, este parerea ta. :)

Nu sunt de acord cu faptul ca Andrei defineste politica de MK la R&S. (nu cred - nu am nici o dovada pro sau contra). De altfel ce este uimitor la ei, este faptul ca cred ca au suficienti abonati cit sa nu se promoveze prin asemenea metode.

Nu sunt de acord nici macar cu faptul ca as avea o "deosebita capacitate intelectuala".

In rest - scriu despre ceea ce stiu si ceea ce vad interesant. Eu n-am intalnit situatia cu avocatii din penal de care zici tu (asta si pentru ca nu activez in penal), asa ca nu pot sa scriu despre ea.
12/11/07 @ 12:06
Comment from: cezar diaconescu [Visitor] · http://www.legal500.com
ma refeream la lisievici (cu care am fost pt. o scurta perioada coleg= cu intelectu.

pe tine nu te cunosc dar faci treaba bunca cu site-u asta.

dovada cu savescu este ca promoveaza gratis fel si fel de aiureli tip articole de revista comerciala si nu juridca cu juristi anonimi fara practica pe dosare complexe.
13/11/07 @ 00:08
Comment from: Andreea [Visitor] · http://andreealisievici.wordpress.com
Cezar, "josnicia" asta e uneori un lucru relativ, pentru ca fiecare o percepe prin filtrul propriu. Eu incadrez aici faptul ca anumite societati de avocati se promoveaza tocmai prin mesaje spam, ceea ce sincer mi se pare o contradictie in termeni. Avocat=integritate pentru mine, spam=un idiot care nu isi da seama ca nu face altceva decat sa te enerveze si sa iti iroseasca cateva secunde cu stersul mesajelor. La Rentrop poate nu e chiar atat de grav, desi tot aberant mi se pare sa promovezi lucrari juridice prin spam. In mod natural toata lumea asociaza ideea de lege si de juridic cu moralitatea, iar pe cea de spam cu imoralitatea, deci sa le combini si sa nu-ti dai seama de absurdul situatiei mie mi se pare josnic, da.

Pe de alta parte, nu stii ce vorbesc eu cu Andrei, printre altele i-am spus destul de clar parerea mea despre multe aspecte care nu imi plac pe site, insa deciziile ii apartin si asta cred ca stii. Fii fara grija, tot timpul am spus ce am avut de spus si n-o sa incetez prea curand.
14/11/07 @ 23:08
Comment from: cezar diaconescu [Visitor] · http://www.legal500.com
deci sunt fara grija.

si mi-e dor de tine si de patrick. ce dreaq ati mai facut? bai auzi aici, care veniti la phoenix? plus ca tre sa ud masina, caci aceasta nu si-o uda p-a ei. hm. si acum .... vb cuiva de pe juridice "iti las ultimul cuvant". :))


p.s. apropos ce zici, sunt josnic ? in fine mi-era somn ca era dimineata http://www.businessmagazin.ro/poze/special/seminar-business-magazin.html?5548;1011240&type=attachments&ptr=5
15/11/07 @ 00:56
Comment from: John [Visitor] · http://rospam.blogspot.com/
Sorry for not writing in Romanian. I set up a blog where we post all the SPAM Messages we get from Romania. Rentrop & Straton is clearly THE WORST SPMMER in Romania - almost everyday loads of messages. Isn't there a legal way to stop them? :(

http://rospam.blogspot.com/
15/11/07 @ 14:27
Comment from: Andreea [Visitor] · http://andreealisievici.wordpress.com
John, can I ask how did they find your email address? I mean do you work here or maybe have an email address on .ro? I'm only asking because if you don't, then they are clearly way more out of line than I thought.

I don't know how much you understood from Bogdan's post, but there is a public body where you can complain about such spam messages reaching your address - ANSPDCP (Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal). I must say that I replied to one of R&S's messages saying that they are breaching the law and that I will report them, and until now the messages have stopped...
15/11/07 @ 22:17
Comment from: Adrian [Visitor] · http://www.imobo.ro
In SUA s-a dat 6 ani puscarie pt spam, ar trebui si la noi sa fie asemantoare legile, dupa unul-doi condamndati nu ar mai fi asa ciumegi spammeri astia :)

Ma enerveaza duma lor cu:
"am gasit adresa dv pe un site public si conform legi zzz pe nnn aveam dreptu de a fff".
06/12/07 @ 02:22
Comment from: mihai vintila [Visitor] · http://opiniamea-vinti.blogspot.com
Observatie despre Rentrop & Straton

Mai multi incercam sa lucram cu "armele" lor incercand sa generam pe google si alte motoare de cautare un "flux" de comantarii negative la adresa acestor practici.
09/12/07 @ 12:49
Comment from: JB [Visitor]
Ar trebui adaugat rol.ro
Au intrat fraudulos in posesia adresei mele (cea care o foloseam doar pe mobil)probabil folosind vreun spyware de la vreun prieten.
Nu stiu cine se ascunde in spatele site-ului , niciuna din plingerile mele nu a avut succes desi le-am spus ca serverul care a receptionat emailurile e in sua si am trimis forward cu emailurile peste tot.

Inca ma intreb daca sa setez serverul sa receptioneze un email in 24 ore (in loc de citeva secunde.. o da se poate si e o arma excelenta impotriva spammerilor ca ei au un nr de conexiuni deschise si daca una tine 24 ore atunci nu le convine de loc) dupa care sa il arunce sau pur si simplu sa ii banez. Faptul ca banez toate IP-urile romania nu ma influenteaza prea tare pt ca nu stau in Ro.
15/01/08 @ 14:49
Comment from: Criss [Visitor]
Nu inteleg de ce atata suparare! Daca nu te intereseaza continutul unui e-mail ai libertatea sa-l stergi fara sa-l deschizi... Dar poate te intereseaza si daca nu primeai e-mailul nu aveai de unde sa stii ca exista produsul sau serviciul respectiv! Personal, chiar am cumparat o carte promovata printr-un astfel de e-mail. Mi-a atras atentia subiectul, am deschis mailul si mi-am dat seama ca am nevoie de ea...
Cand n-am chef sa citesc, dau empty bulk si gata...!
23/01/08 @ 14:21
Comment from: Adrian [Visitor] Email · http://www.imobo.ro
@Criss: de unde atata rautate ...
Pai e cam asa: unora li se pare doar o mica problema ca ti-a venit un mesaj nedorit care contine o reclama, cum zici tu poti sa il stergi, dar unul de la rol.ro altul de la gigi, altu de la ghita si ajungi ca mine sa iti vina aproximativ 150 de mesaje nedorite zilnic in care tu trebuie sa le gasesti pe cele 15 care sunt foarte importante si care nu sunt spam, ai fi suprat/suparata in situatia asta? Ar trebui :)
06/03/08 @ 17:42
Comment from: sorin [Visitor] Email · http://blog.underclick.ro/
OK. Deci amenda 1000 ron. Cheltuieli totale de judecata? Cat a pierdut per total firma in cauza?
Inclin sa cred ca nu a fost chiar un exemplu bun. Suma e totusi rezonabila pentru cei din industria specifica si va incuraja pe altii.
12/03/08 @ 11:37
Suspendarea unui site si libertatea de exprimare - intre ineptii si spammeri
Un comentariu la ultima insemnare imi indica ceea ce pare a fi o chemare in judecata a unei persoane care sa fie obligata sa-si inchida blogul , pentru ca alta persoana este nemultumita de ce s-a scris acolo.

Desi n-am habar cine sunt personajele c...
16/02/11 @ 10:49
Comment from: Iuliu [Visitor] Email
*****
Ultima metoda de la R&S, aveti grija maximala!

Grupul meu de firme primeste zilnic facturi de la zecii de furnizori de servicii, de la abonamentele soft legislatie pana la evidentele gaz-curent-apa-etc.

Evident ca din cand in cand un departament sau celalalt mai comanda si legislatie sau manuale, ghiduri sau dictionare de vreun fel sau altul. Norocul meu este ca ISO nu e implementat degeaba si ca - de la prima masina si pana la pana la ultima foaie de hartie - in firma exista proceduri de achizitie a acesteia (referat de necesitate apropbat de superior - comanda - cumparare - etc), in asa fel incat orice factura care vine la plata trebuie "imperecheata" cu acestea. Nu exista (sa zicem) referatul, degeaba vine factura, o plateste din buzunar eventual cel care a comandat fara referat, ati prins ideea.

Asadar, R&S trimite mai nou FACTURI PROFORMA si la o operare mai grabita a teancurilor zilnice, acestea se strecoara printre celelalte. Evident ca neavand procedura respectata aterizeaza la cos, dar cat de multi trateaza mai neatent tocmai aceste probleme ale lor, si asta pentru ca au chiar de lucru si evident ca scapa atentiei, si daca una a intrat si a devenit R&S din furnizor nou unul introdus... e gata treaba!

La acest link am postat imaginea unei asemenea proforme, ca sa vedeti cum arata:

http://1.bp.blogspot.com/-nMq00RY_Mm0/TpUcs5waTzI/AAAAAAAAAZk/YlAe9sz2pLk/s1600/R%2526S%2B%2528Large%2529.jpg

(copiaza linkul si lipeste in casuta adresa a browserului)
12/10/11 @ 07:54

Leave a comment


Your email address will not be revealed on this site.

Your URL will be displayed.
PoorExcellent
(Line breaks become <br />)
(Name, email & website)
(Allow users to contact you through a message form (your email will not be revealed.)
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
Please enter the characters from the image above. (case insensitive)
Blog juridic al lui Bogdan Manolea cu informatii referitoare la legislatie, jurisprudenta, articole si stiri legate de domeniul Dreptului Tehnologiei Informatiei din Romania si strainatate.

Newsletter

Subscrie la acest blog pentru a primi actualizarile prin e-mail

Adresa de e-mail


Realizat de FeedBlitz

XML Feeds

Stirile pe scurt (puse peTwitter)

    follow me on Twitter

    Search

    May 2012
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
     << <   > >>
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31      

    Multumesc

    V-a fost util ceva de pe blog sau pe de site ?
    De azi va permit sa imi lasati un multumesc

    Statistici

    Acest blog are 762 insemnari si 3,227comentarii din data de 24/09/04 pina la 22/05/12. Numarul total de cuvinte in toate insemnarile este de 1,379,919 si numarul total de afisari a insemnarilor individuale este de 8,313,440.

    Cele mai multe comentarii

    Cele mai multe vizualizari

    Licenta Creative Commons BY-SA 3.0 Romania

    Licenţa Creative Commons
    Blogul Legi-internet.ro de Bogdan Manolea este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire - Distribuire-în-condiţii-identice 3.0 România .

    Who's Online?

    • Guest Users: 76
    powered by b2evolution